hoe kan dat en hoe kan ik het veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hermen Felten

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2007
Berichten
56
Hallo allemaal,

ik heb laatst 5 films op een dvdtje gezet 1 divx 3 avi en 1 mpeg4 (hoe kan ik deze trouwens omzetten naar dvix of avi?). alleen die dvix doet het op mn dvdspeler met ondertiteling. de 3 avi doen het ook maar zonder ondertiteling. de mpeg4 doet het helemaal niet. ondertiteling zijn allemaal srt bestanden.

Kan iemand zeggen hoe dat kan en hoe ik er voor kan zorgen dat ze het allemaal doen met ondertiteling???

Hermen
 
Kan een heleboel oorzaken hebben...

Dat de speler mp4 weigert kan simpelweg zijn omdat hij die codec niet aan boord heeft... mp4 is meer voor iPods...

De .srt en filmbestanden moeten EXACT dezelfde naam hebben anders pakt de speler ze niet mee....

Om problemen met subs te voorkomen kun je de bestanden even door WinAvi jagen [converteer avi naar avi of divx], dan komen de subs HARD in de film te staan.... daarna op DVD zetten...
 
ok bedankt, ik neem aan dat je gewoon van internet moet downloaden googelen op winavi?
Heb ik gedaan maar hoe werkt WinAvi, ik kan geen bestanden openen

Hermen
 
Winavi: Programma starten, op het rondje "avi" klikken, dan verschijnt het "openen" venster, bestand aanklikken, Bij output format het juiste format kiezen.... klaar...

Als WinAvi het bestand niet opent heb je waarschijnlijk de juiste codec niet aan boord.... oplossing zou kunnen zijn om het K-Lite mega codec pack te downloaden... bijv. hier:
http://www.codecguide.com/download_mega.htm
 
en wat moet ik daarmee precies doen? en hoe? (srry, ben niet egt handig in dit soort dingen)
 
K-Lite codec pack? Downloaden [op de genoemde site een mirror kiezen] en installeren....... verder niets... het zijn alleen maar codecs....
 
Je hoeft dus niks te openen met k-lite ofzo, maar als ik dan weer naar winavi ga doet ie het nog steeds niet. hij reageert niet als ik op open toets. kun je misschien een uitgebreide uitleg geven, ben een beetje traag van begrip.
 
Welke versie WinAvi heb je? [laatste is 8]
Ik begrijp niet wat er mis gaat..... want meer gebruiksaanwijzing dan ik hierboven neerzette is er niet....
Probeer eens met een andere avi......
Kun je het bestand dat je probeert te openen wel afspelen op de PC?
 
dom van me, heb winavi video capture gedownload. :S slim heb nu video converter gedownload
kom er nu wel uit
 
SUCCES! :thumb::thumb::thumb:

Zoniet.... even melden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan