iPod of Sony Walkman

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
507
Wat kies je en waarom?
Kenmerken iPod:
Matig geluid. (in mijn optiek slecht)
Aanschaf van betere oor of koptelefoon bv. Shure E2c is vrij nuteloos,
is meer geld in bodemloze put dumpen.
Goede Accu.
Redelijk beeld.
Geen video afspeel mogelijkheid.
Zeer makelijk in bediening en makelijke software (iTunes).

Sony Walkman:
Goed geluid.
Zeer goede Accu.
Mooi scherm.
Goede video afspeel mogelijkheid.
Bediening is wat minder maar zeker niet slecht. Software (SonicStage) is denk ik vooral een kwestie van wennen.
De resenste Walmans kunnen ook met Window Media Player of de Windows Verkenner worden bijgewerkt.
Hoewel het geluid met de bijgeleverde oordopjes al zeer goed klinkt loont het zeker de moeie een betere kop of oortelefoon te kopen bv. Shure E2c.

Coment: Koop die Shure E2c niet, ik heb 2 setjes in 3 maanden terrug kunnen sturen wegens kabelbreuk, wat je niet mag verwachten van een product dat 90 Euro kost.

Ik zelf kies voor de Walkman.
Waarom: geluid en accu vind ik belanrijker dan de bediening.
Daarnaast: Een iPod wil - heeft iedereen dus dat is niet ze interresant meer.
Met zon Walkman MP3 ben ik ook niet zo bang voor diefstal of ander MP3 insident.

Je hoeft geen kretiek te leveren op mijn argumenten maar denk er eens over na en vertel welke je kiest en waarom.
 
Laatst bewerkt:
Geen video afspeel mogelijkheid.
Right... De iPod heeft geen video afspeel mogelijkheid :rolleyes:
- iPod Touch
- iPod Classic
- iPod Nano

Dit is ook mooi, je geeft deze "tip"
Hoewel het geluid met de bijgeleverde oordopjes al zeer goed klinkt loont het zeker de moeie een betere kop of oortelefoon te kopen bv. Shure E2c.
maar vervolgens raad je af om de Shure E2c te kopen...
Coment: Koop die Shure E2c niet, ik heb 2 setjes in 3 maanden terrug kunnen sturen wegens kabelbreuk, wat je niet mag verwachten van een product dat 90 Euro kost.
 
iTunes makkelijk in het gebruik? Sorry, vind het echt een but-pakket. Gelukkig is er third party software waarmee het ook kan. Dat maakt de iPod nog een beetje bruikbaar.
 
Dit lijkt mij meer een verkapte poll.

Je hebt een Sony gekocht en wat wil je nu echt bereiken met dit topic?
 
Dit lijkt mij meer een verkapte poll.

Je hebt een Sony gekocht en wat wil je nu echt bereiken met dit topic?

Een verklaring waarom die iPod zo populair is terwijl ik die Sony Video Walkman toch echt een stuk beter vind.
En nu graag even alleen antwoorden op mijn vraag ipv.dat off topic gel*l.
 
Laatst bewerkt:
Sony !!!!
Heb ik ook
stukken beter dan IPod

mijn meisie! heeft een Ipod nano nog geen 30 uur gebruikt net na 1jaar garantie staat hij vast! en kan volgens de apple store weggegooid worden.

heb alles geprobeerd maar is niet te resetten komt niet door begin menu heen.

sony heeft al een keer in een plas water gelegen en werkt nog super.

alleen vind ik het nadeel van deze 2 keuzes die jij opnoemd dat je je muziek moet uploaden via een programma. die ze omvormd
 
En nu graag even alleen antwoorden op mijn vraag ipv.dat off topic gel*l.
Waar kan ik die vraag vinden dan? Ik zie in je eerste post nergens een vraag staan...

Overigens wat kenmerken op een rijtje:

Apple iPod Classic:
Opslag: 160 Gb
Speeltijd muziek: 40 uur
Speeltijd video: 7 uur
Display: 2,5 inch
Prijs: 349,-

Sony NWZ-A818:
Opslag: 8 Gb
Speeltijd muziek: 33 uur
Speeldtijd video: 8 uur
Display: 2 inch
Prijs: +/- 188,-

Vind je het gek dat mensen makkelijker een iPod nemen? Meer Gb/€ en ze spelen bijna net zo lang af...
 
-----

Nu is het geluid van mijn Sony NW-A806 stukken beter dan de iPod Nano 1ste gen.
Nu zal de Nano 2gen. en 3gen. wel beter geluid geven dan de 1ste maar zal vast minder zijn dan deze Sony aangezien die EX-Monitor+ dopjes heeft twv. ongeveer 52 Euro.
Hoe is de Accu van de Nano 2gen. en 3gen? Mijn Sony houd het 16 uur vol (volgens Sony zelf 33 uur audio 8 uur video) Laadtijd ongeveer 2 a 3 uur.
Kan iemand een scan of foto inzenden met het scherm van de Nano 2gen. en 3 gen.?
Als het kan ook met deze foto (zie link voor vergelijkbaar model) Of brobeer zoekmachine met:
beach ocean view bij afbeeldingen.
+Vernoemt naar Ear-Monitors de oordopjes die popartiesten enzo. gebruiken voor hun geluid (Zeer goed).
Scherm Sony NW-A806
[SmallIMG]http://img234.imageshack.us/img234/8713/dsc052786kz0.jpg[/SmallIMG]
iPod Nano 1ste Generatie
[SmallIMG]http://img62.imageshack.us/img62/551/dsc0528comon5.jpg[/SmallIMG]
komt meer
Scherm vergelijkmodel:
[SmallIMG]http://img62.imageshack.us/img62/1385/dsc0526nl4.jpg[/SmallIMG]
Test model (het scherm plaatje)
[SmallIMG]http://img234.imageshack.us/img234/2396/cc20beach20ocean20viewac8.jpg[/SmallIMG]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waar kan ik die vraag vinden dan? Ik zie in je eerste post nergens een vraag staan...

Overigens wat kenmerken op een rijtje:

Apple iPod Classic:
Opslag: 160 Gb
Speeltijd muziek: 40 uur
Speeltijd video: 7 uur
Display: 2,5 inch
Prijs: 349,-

Sony NWZ-A818:
Opslag: 8 Gb
Speeltijd muziek: 33 uur
Speeldtijd video: 8 uur
Display: 2 inch
Prijs: +/- 188,-

Vind je het gek dat mensen makkelijker een iPod nemen? Meer Gb/€ en ze spelen bijna net zo lang af...

Ja maar als ik nu eens geen 160GB aan muziek hoef en 8GB (eigenlijk 4GB) al meer dan zat vind. En een speler die ik gemakelijk in mijn bortvak ofzo. stop wil. En 350 Euro toch echt te duur vind.
Daar al wel eens over na gedacht?
 
Laatst bewerkt:
Heel leuk allemaal, maar ik en vele met mij hebben nog geen idee wat je vraagt of wat je anders wilt bereiken met dit topic.
Kan je dat misschien eens uitleggen?
 
Verwijzen naar een topic die gesloten is heeft geen zin. Mensen kunnen daar toch niet reageren. Ik heb je tekst die je daar had geplaatst hier in je bericht gezet. Dit had je ook zelf kunnen doen.
 
Ja maar als ik nu eens geen 160GB aan muziek hoef en 8GB (eigenlijk 4GB) al meer dan zat vind.
Jij maakt zelf die vergelijking en dan is nu ineens een iPod te groot aan capaciteit?
In verhouding is de iPod vele malen goedkoper. De prijs per GB van de sony is, uitgaande van 188,- €23,50.

Voor het gemak zal ik nu de iPod Classic 80GB (€249,-) nemen, deze heeft een prijs van €3,1125 per GB. Is maar een klein verschil he?

En een speler die ik gemakelijk in mijn bortvak ofzo. stop wil.
Nog zo'n onzin argument, de iPod Classic 80GB is om precies te zijn 15,5 mm hoger, 17,3 mm breder en 0.9 mm dikker. Oftewel verschillen die zijn te verdoezelen...

Voor de volledigheid zal ik de iPod Nano 8GB er ook nog even naast leggen. Deze is welliswaar €11,- duurder maar is 18,2 mm korter, 7,9 mm breder en 3,2 mm dunner. Die past dus nog makkelijker in je broek/borstzak :rolleyes:
 
Ik heb een Sony Net MD Walkman MZ-N505 type-R, maar hij ligt me werkeloos aan te staren sinds ik een iPod Mini heb.

Wat een prachtige uitvinding! Geen gedonder meer met SonicStage CONNECT, met aan alle kanten dichtgetimmerde rechten, een ingewikkeld menu op de Walkman, te bedienen met acht(!) knoppen, maar een heerlijk soepel draaiend iTunes, één touchpad op de iPod!

Ik overdijf wel iets, maar niet echt veel. En "gast0175" moet je je profiel niet eens aanpassen? Bij hobby's? :p
 
Laatst bewerkt:
---

Ik vroeg onder andere een foto van het scherm van de Nano 2de en 3de generatie.
Met dat plaatje dat ik gebruikt heb.
 
Jij maakt zelf die vergelijking en dan is nu ineens een iPod te groot aan capaciteit?
In verhouding is de iPod vele malen goedkoper. De prijs per GB van de sony is, uitgaande van 188,- €23,50.

Voor het gemak zal ik nu de iPod Classic 80GB (€249,-) nemen, deze heeft een prijs van €3,1125 per GB. Is maar een klein verschil he?

Loop jij dan soms de hele dag met oordopjes in dat je 80GB wil?
Nou en ik vind 4GB zat, punt.
En ze zeggen tegen mij vaak opslag kost niet zo veel het is vooral het hoofd apparaat waarvoor je betaald.
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals,
wat probeer je nu te bereiken?
Je loopt mensen bijna voor gek uit te maken omdat ze een andere mening hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan