mp3/wav in Reason

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bunker

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2004
Berichten
11
Hoi iedereen..

Ik heb sinds kort Reason, nu wil ik een liedje (mp3/wav) laden, zodat ik er wat sounds e.d.
achter wil zetten en zo. heb hier op forum wel wat gelezen over hoe dat moet, snap er nie veel van,

zou iemand mij dat in jip en janneke taal willen uitleggen aub?

(dat topic lijkt me te oud om opnieuw op te halen)


grtzzz.. Bunkie
 
Als het goed is krijg je er een goede handleiding bij als je het programma koopt, anders zou ik even terug gaan naar de winkel en zeggen dat het pakket niet kompleet was.

Heb je die handleiding al eens gelezen ??
 
Als het goed is krijg je er een goede handleiding bij als je het programma koopt, anders zou ik even terug gaan naar de winkel en zeggen dat het pakket niet kompleet was.

Heb je die handleiding al eens gelezen ??

Als eerste bdankt voor het reageren, maar heb deze van een vriend, om te kijken of het wel wat voor me is, dus ben beetje aan het uitzoeken hoe alles werkt en zo, om later het zelf te kopen,

is ook nodig als je iets zelf wil uitbrengen heb ik gehoord
 
Ik zou de handleiding even aan je vriend vragen.
Het is zo'n uitgebreid programma dat het moeilijk is om zo eventjes hier uit te leggen.
 
Hoi iedereen..

Ik heb sinds kort Reason, nu wil ik een liedje (mp3/wav) laden, zodat ik er wat sounds e.d.
achter wil zetten en zo. heb hier op forum wel wat gelezen over hoe dat moet, snap er nie veel van,

zou iemand mij dat in jip en janneke taal willen uitleggen aub?

(dat topic lijkt me te oud om opnieuw op te halen)


grtzzz.. Bunkie


Geef mij de link van dat topic eens?
 
kan die link zo snel niet weer vinden, maar was ergens hier op dit forum.

en die reason van mn vriend is denk ik een die van het net af is geplukt want hij heeft er geen bij.

maar als het dan al zo moeilijk is om ff uit te leggen hoe je een eenvoudig mp3-tje in reason moet laden... vraag ik me af of reason dan wel zn geweldig programa is als het eruit ziet.

bedankt voor het reageren all
 
Reason is een erg makkelijk programma wanneer je enig gevoel hebt voor sequencer programmeren.
Een MP3 of .wav importeren kan niet in Reason.
Althans tot en met versie 3.0
4.0 ken ik nog niet, is net uit.
Met een MP3 of .wav meepielen doormiddel van Reason kan wel, maar dan moet je Reason "linken" middels rewire met Cubse bijvoorbeeld.
 
bdankt AJ, dus ik moet eigelijk inzingen op cubase, die koppelen aan reason, zodat ik daar dan de muziek bij kan zetten.

ik wil n.l. zelf nieuwe liedjes maken, maar ook zo dat ik een mp3 met, en een zonder stem heb.

volgende vraag... is dat koppelen moeilijk voor een leek, vind het wel heel mooi dus wil graag leren.

grtzzz bunkie
 
Ik vind het zonde van het geld om iets te kopen waarvan ik niet weet wat ik ermee kan doen en hoe, reason kost zo rond de 300 euro, dus wil ik eerst eens kijken of het wat voor me is, omdat ik de muziek die ik maak ook uit wil brengen, ben ik straks toch verplicht om legaal software aan te schaffen.

maargoed... i.i.g. bedank
 
Rewire is een manier om software aan elkaar te koppelen.
zo kun je Reason of Ableton Live, synchroon laten lopen met biojvoorbeeld Cubase of Nuendo.
Vooral Reason is gebaseerd op sequencer programmeren. Wel is waar met prachtige geluuiden en leuke synths en samplers, maar het is en blijft een sequencer.
Cubase is zowel sequencer als audio opname software.
Dus wanneer ik jouw antwoorden zo lees, kun je beter investeren in Cubase.
 
Vraag verplaatst naar Multimedia > Multimedia-Diversen.
 
Laatst bewerkt:
oke... bedankt iedereen voor het reageren en de tips, ik denk zo te horen dat ik nog ff ga doorsparen, en dat ik voor cubase ga.

grtzzz bunkie
 
sorrie dat mijn vraag hier een probleem is geworden, en respecteer ook de princiepes van Loonytune, ook ik ben van mening dat als we allemaal iligaal software gaan gebruiken, we dan op den duur geen nieuwe software meer krijgen.

maar ik vind het wel fijn als ik belangstelling heb in dure software, het kan proberen zonder een demo waar ik maar een half uurtje tijd heb, of niet alle functies, om te kijken of ik het wel of niet wil kopen.

maargoed.... heb ergens anders een oplossing gevonden, en hoop dat ik hiermee iemand anders kan helpen die met hetzelfde probleem zit

1. Je laadt een NN19 sampler op je rack (rechts-klik op rack > NN19 digital sampler)

2. Er verschijnt een NN19. Klik met links op het BLAUWE mapje bovenaan die NN19 ("browse sample")

3. Er opent een verkenner-achtig venster waarin je doorheen je harde schijf kan navigeren. Ga naar de map met je .wav bestand en dubbelklik erop

4. Dat verkenner-achtig venster sluit zich weer, en nu is je .wav geluid dus als sample ingeladen in die NN19.

Hou alt ingedrukt terwijl je met links klikt op een blauwe "pianotoets" van de NN19.

Als je op die onder C-3 klikt hoor je normaal gezien je sample afspelen.

5. Om je sample nu in je nummer te verwerken, moet je het afspelen ergens wanneer je wil. Dit kan door een MATRIX onder je sampler te zetten (rechtsklik je NN19 > create > Matrix pattern sequencer), of door nootjes in de Reason sequencer te tekenen met het potloodje...

grtzz Bunkie
 
Laatst bewerkt:
Diverse berichten verwijderd, die niet (meer) van toepassing zijn.
 
sorrie dat mijn vraag hier een probleem is geworden, en respecteer ook de princiepes van Loonytune, ook ik ben van mening dat als we allemaal iligaal software gaan gebruiken, we dan op den duur geen nieuwe software meer krijgen.

maar ik vind het wel fijn als ik belangstelling heb in dure software, het kan proberen zonder een demo waar ik maar een half uurtje tijd heb, of niet alle functies, om te kijken of ik het wel of niet wil kopen.

maargoed.... heb ergens anders een oplossing gevonden, en hoop dat ik hiermee iemand anders kan helpen die met hetzelfde probleem zit

1. Je laadt een NN19 sampler op je rack (rechts-klik op rack > NN19 digital sampler)

2. Er verschijnt een NN19. Klik met links op het BLAUWE mapje bovenaan die NN19 ("browse sample")

3. Er opent een verkenner-achtig venster waarin je doorheen je harde schijf kan navigeren. Ga naar de map met je .wav bestand en dubbelklik erop

4. Dat verkenner-achtig venster sluit zich weer, en nu is je .wav geluid dus als sample ingeladen in die NN19.

Hou alt ingedrukt terwijl je met links klikt op een blauwe "pianotoets" van de NN19.

Als je op die onder C-3 klikt hoor je normaal gezien je sample afspelen.

5. Om je sample nu in je nummer te verwerken, moet je het afspelen ergens wanneer je wil. Dit kan door een MATRIX onder je sampler te zetten (rechtsklik je NN19 > create > Matrix pattern sequencer), of door nootjes in de Reason sequencer te tekenen met het potloodje...

grtzz Bunkie

Dat is inderdaad een hele goede optie.

Cubase LE is een programma wat regelmatig als extra bij bijvoorbeeld een geluidskaart wordt geleverd, misschien is er iemand die dat niet gebruikt en het aan jou wil geven.
Ik zal hier(Amsterdam NL)ook even rondvragen of iemand het niet gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad een hele goede optie.

Cubase LE is een programma wat regelmatig als extra bij bijvoorbeeld een geluidskaart wordt geleverd, misschien is er iemand die dat niet gebruikt en het aan jou wil geven.
Ik zal hier(Amsterdam NL)ook even rondvragen of iemand het niet gebruikt.



Heel erg bedankt A.J.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan