Zipfile in frontpage toevoegen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

catlover

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2007
Berichten
15
Ik ben bezig met een homepage te maken met mijn psp lessen. In zo een les worden verschillende materialen aangeboden. Ik zou ook graag filters in de les zetten maar die zou ik dan inzippen en zo in de les steken. Wat ik nu niet weet...is dat mogelijk in frontpage ? Ik zie dikwijls lessensites waar gewoon een icoontje van een zip in de tekst zit en als je daar op klikt kan je het openen om de materialen te nemen. Ik weet natuurlijk niet of dit dat homepages zijn die gemaakt zijn met frontpage.
 
Lijkt me op zich niet moeilijk, gewoon een koppeling of hyperlink op de website zetten naar het zip bestand.
Natuurlijk moet je het zipbestand wel uploaden naar jouw host.

Stel jouw zip bestand heet : filter.zip en je hebt het geupload naar een map.

Dat zou de link er zo uit kunnen zien: "www.jouwwebsite.nl/map_waar_jij_het_zipbestand_in_hebt_gezet/filter.zip"
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp moet het ingezipte materiaal dus op internet staan ? Ik kan dus niks die ingezipt in mijn eigen pc staat in frontpage zetten ? Want dat is wat ik wou doen. Bijvoorbeeld in een les zit een filter, een afbeelding, een tube en een masker. Als ik nu deze materialen allemaal in één zip zet op mijn eigen pc wou ik die dus een link geven in frontpage. Op internet kan je ingezipte materialen uploaden maar over het algemeen blijven die dingen maar een korte tijd staan. Het is dus wel de bedoeling dat deze materialen permanent in de les op internet op te halen zijn.
Hmm, ik vrees dat ik niet goed begrijp wat je precies wil zeggen. Ik zie vaak internetlessen waar je dan gewoon een zipje ziet staan in de tekst en als je daar op klikt dan kan je gewoon het materiaal binnenhalen. Het zou natuurlijk wel kunnen dat die homepages dan gemaakt zijn in html en niet in frontpage.
 
:thumb: zo het is gelukt en dankjewel hoor :) ik er eventjes mijn verstand bij genomen en tja... het moest inderdaad naar je webruimte opgeload worden. Ik had nog nooit een zipfile upgeload en ik wist niet dat het zo simpel was. Gewoon een hyperlink naar je site en de naam van de zip ingeven en klaar was kees. Dat weet ik nu ook alweer.
Dit vraagje mag dus op slot.
 
OK het ook niet zo moeilijk.

Alles wat je op jouw website zet moet ergens gehost staan, of dit nu afbeeldingen zijn of bestanden.
Als de link naar het adres klopt, moet dit goed gaan.

Het op slot zetten van deze topic moet je zelf doen rechtsonder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan