MP3 naam blijft veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deniz84

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
38
Hallo, ik heb een groot aantal cd's op mijn laptop gezet.
Echt weken bezig geweest, en uiteindelijk ook alle artiest en nummer informatie aangepast aan mijn voorkeuren. Dit heb ik gedaan via de eigenschappen van het mp3 bestand. Nu heb ik alle nummers in Itunes gezet, maar bij een groot deel wat ik af wil spelen, veranderd de informatie weer naar hoe het was voordat ik de informatie heb veranderd. Een groot deel voor niks gedaan dus :(

Maar ik heb nu geen idee hoe ik dit kan voorkomen, dus ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe ik dit kan oplossen?
Ik wil echt de informatie aanpassen, want er zitten teveel fouten in.
 
Ik weet niet welke bron en welke software je hebt gebruikt.

Als je bijv. met audiograbber je cd/s hebt geript naar mp3, had je in dat programma al automatisch middel de cddb database alles reeds ingevoerd staan.
Dit neemt verschrikkelijk veel handwerk uit handen.

Dat iTunes de info weer veranderd, lijkt mij onlogisch, tenzij je bedoeld dat itunes de info anders weergeeft interpreteerd.
 
Nou ik zal even wat voorbeelden geven.

Ik heb 3 cd's van Kanye West.
Zo heb je bijv. het album Graduation. Maar ik wil alles goed gesorteerd hebben, dus ik heb alle namen van de albums gewoon veranderd in Kanye West, zodat ze allemaal hetzelfde album hebben.
Dan heb je nog het genre. Bij album 1 is het geript met genre Rap, bij album 2 is het geript met genre Hiphop en bij album 3 is het geript met het genre Hip Hop.
Deze heb ik dus ook veranderd allemaal in Rap.

Daarna heb ik ze toegevoegd in Itunes. Maar wanneer ik 1 van deze nummers ga beluisteren, veranderen de gegevens weer. Kijk ik dan bij eigenschappen van de mp3, dan staat er weer als album Graduation ipv Kanye West, en het genre is dan ook weer veranderd.

Nu maakt het voor 1 album niet uit, maar het gaat wel over 75% van de albums....
 
Maakt itunes dan geen gebruik van die database waar ik al eerder oversprak.
Kijk eens naar de instellingen van itunes.
Ben geen itunes gebruiker, maar kan mij daar wel een voorstelling van maken, dat het daarin kan liggen.
 
Dat dacht ik dus ook, maar bij een optie die het lijkt te stoppen helpt ook niet :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan