ondertitelen AVI

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Ik heb zopas de hand weten te leggen op een serie fimpjes in een in AVI formaat. Leuk, maar één klein ongemakje: de hele serie is in het Engels. Op zich geen wereldschokkend probleem, maar ik wil ze op een dvd’tje bakken om lekker onderuit gezakt op de bank te bekijken op mijn tv, en met ondertitels kijkt dat toch nèt wat prettiger. Ik weet dat er op het internet hier en daar wel een en ander te vinden is (ongetwijfeld ook voor mijn filmpjes), maar ik zou niet weten waar te beginnen.

Vraag is dus: waar vind ik gewenste ondertitels, en hoe krijg ik die ondertitels aan die AVI filmpjes vastgeknoopt?

(ps: mods... ik weet het niet, maar dit zal wel balanceren op het randje... bij dezen alvast excuus als het over het randje gaat, gooi er dan een slotje op svp)
 
Laatst bewerkt:
Via vriend Google kun je zoeken naar ondertitel-sites. Daarna kun je met b.v. Convert x to DVD er een dvd van maken en je ondertitel mee branden. Je dient dan voor je films de juiste versie van de ondertitel te downloaden. Die zal dezelfde naam (moeten) hebben als je film. Je zet de ondertitel in dezelfde map als je film en Convert X doet de rest. Als de juiste ondertitel voor je films niet te downloaden is, wordt het moeilijker. Je zal dan een ondertitel-bestand handmatig moeten aanpassen zodat die synchroon loopt.
Probeer dus eerst om de film op je pc te bekijken met de ondertitel, je zal dan vanzelf merken of het synchroon loopt.
 
Je zal dan een ondertitel-bestand handmatig moeten aanpassen zodat die synchroon loopt. [/QUOTE zei:
Voor het synchroniseren van ondertitels, maak ik gebruik van subtitleworkshop (gratis) en neemt een hoop werk uit handen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan