Sluit me mp3 op box aan maar geluid is zacht ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArnoutVrieze

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
Berichten
4
Hallo,

Ik heb laatst mijn sony mp3 aangesloten op een box maar op elke box waarop ik hem aansluit hoor je maar een heel klein beetje muziek. ( Terwijl het volume op allerhardst staat )
Ik zou niet weten waaraan het ligt???
Misschien aan de kabel die ik heb gehaald voor maar 4 euries bij de mediamarkt om hem aan te sluiten met me mp3??


Mvg, :p
 
Laatst bewerkt:
Je krijgt vrijwel altijd geluidssterkte-verlies via een kabeltje.
Ik probeer dit ook altijd op vakantie, en het geluid is altijd zacht. Handig zijn boxen met eigen volumeregeling. Voor deze moet je dan vaak wel weer batterijen kopen, maar ze geven veel meer volume...
Zijn jou boxen die waarvan je het volume kunt instellen (dus op de boxen zelf)?
 
Het hangt er vanaf of je box(en) een eigen versterker hebben. Je hebt ook speciale boxjes die je op een Mp3 speler kunt aansluiten. Als je een gewone stereo box erop aansluit, dan kan de mp3 speler het niet aan. je zal dan de mp3 speler op een versterker moeten aansluiten en daarop de boxen aansluiten.
 
Welke Sony MP3 is het?
Is het bijvoorbeeld een NW-A1200, zoals ik heb, dan moet je het volgende doen:
Zet 'm aan.
Klik de knop Option
Kies HOME menu en druk op het Play knopje om er naartoe te gaan.
Kies daar Settings (weer Play knopje)
Kies daar Audio Output (weer Play knopje)
Kies Line Out (weer Play knopje)

Niet vergeten om Audio Output weer op Headphone terug te zetten als je weer een koptelefoon wilt gaan gebruiken, anders is het geluid veel te hard, vervormd het makkelijk en doet de volumeregeling ook niets.

Succes,

Tijs.
 
Je krijgt vrijwel altijd geluidssterkte-verlies via een kabeltje.
Ik probeer dit ook altijd op vakantie, en het geluid is altijd zacht. Handig zijn boxen met eigen volumeregeling. Voor deze moet je dan vaak wel weer batterijen kopen, maar ze geven veel meer volume...
Zijn jou boxen die waarvan je het volume kunt instellen (dus op de boxen zelf)?


Nee het zijn gewoon normale sony boxen zonder volume regeling helaas:mad:

t ziet ernaar uit dat ik een versterker ofso moet kopen:confused:

Mijn nmp3 speler is een sony e003 trouwens :D
 
Ik heb net gekeken in de handleiding van het apparaat, maar behalve het volume zo hoog mogelijk zetten is er niets te doen aan het volume van de af te spelen muziek.

Enige wat misschien zou kunnen helpen is de bestanden die erop staan 'harder' te maken, en weer terug te zetten op je speler. Dit kun je o.a. doen met mp3gain.

Overigens denk ik niet dat dat echt gaat helpen, daar je boxen helemaal geen voeding meenemen van zichzelf...

Vrees dat je inderdaad naar een andere oplossing moet gaan zoeken, zoals een versterker, boxjes met ingebouwde versterker (op batterijen of netspanning) etc.

Tijs.
 
Ach,
die goedkope PC speakertjes met pre-amp(voorversterkertje)die je vaak bij een PC krijgt voldoen prima hoor.
Ik zie ze vaak te koop staan voor zeven en een halve euro.
Enne, op marktplaats wordt je er mee doodgegooid.
 
Laatst bewerkt:
Ach,
die goedkope PC speakertjes met pre-amp(voorversterkertje)die je vaak bij een PC krijgt voldoen prima hoor.
Ik zie ze vaak te koop staan voor zeven en een halve euro.
Enne, op marktplaats wordt je er mee doodgegooid.



Ik ga toch liever voor het zware geschut maar toch bedankt voor je advies:D
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan