Hulp nodig met keuze MP3 speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

SOLIDD

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
Berichten
46
Hallo mensen,

Toch maar besloten om een mp3 speler te kopen in plaats van de mp3 functie van mijn Samsung D900 te gebruiken (ivm batterijduur en die slechte "standaard" earphones, de telefoon heeft geen normale koptelefoon aansluiting).

Ik heb een tijdje op internet gezocht, en ben er in ieder geval over uit dat ik een Sony, Creative of een Samsung-mp3 speler wil. Ook veel positieve reacties over deze merken gehoord en de vormgeving van hun apparaatjes bevalt me ook wel.

Alleen hoorde ik dat Sony aparte software gebruikt die de mp3's weer zodanig converteerd dat de geluidskwaliteit vooruit gaat, en de bestandsgrootte kleiner wordt? :confused: Iemand hier ervaring mee? duur het lang om mp3's over te zetten met dit programma?

En hoe zit het met de IPOD.. is deze nou echt zoveel beter als bovengenoemde merken? en zo ja in welke opzichten?

Alleen hoef ik niet per-se een MP4 speler.. filmpjes kijken op zo'n klein scherm lijkt me helemaal niks. Als er een foto-functie op zit kan ik daar nog wel mee leven..

Dit zijn in grote lijnen mijn eisen:

- 2 of 4 GB geheugen
- geluidskwaliteit is zeer belangrijk, heb de sennheiser CX-300 in ear earphones klaarliggen
- lange batterijduur zou ook wel mooi meegenomen zijn
- prijsklasse 50 - 150 mocht er echt wat spannends tussen zitten ben ik ook wel bereid om 200 neer te leggen.
- playlisten kunnen maken (geavanceerd menu)
- knopjes moeten gewoon lekker werken, had laatst eentje van Samsung in mn handen.. moest 3x drukken voordat-ie naar het volgende nummer toe ging..
- equalizer functie is ook wel handig ivm bass instellen enzo
- kleurenscherm hoeft niet per se als dit de prijs erg omhooghaalt ten opzichte van zwart-wit scherm.
- achtergrondlicht, maar dat is vast standaard

Mijn oog viel al op de SONY NWZ-A816 (4gb) maar deze heeft een videoviewer, wat de prijs volgens mij veelsteveel omhoog haalt.. eigenlijk moet ik zoiets als deze mp3speler hebben, maar dan zonder de videoviewer (of MP4).. En dan is er nog de software die er nodig is om MP3's erop te zetten..

Lang verhaal.. ik hoop dat jullie mij bij mijn keuze willen helpen,

Groeten,
Roy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan