geen internet na opnieuw installeren :'(

Status
Niet open voor verdere reacties.

lavender

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2007
Berichten
4
Hallo,

Ik heb een probleem met internet, en ik krijg het niet opgelost dmv alle hulpsite's
Mijn computer was van de week vastgelopen en heb hem weer werkend kunnen krijgen door windows XP opnieuw te installeren waardoor hij weer helemaal leeg was.
Ik heb nu geen internet (voor het vastlopen en opnieuw installeren dus wel) ondanks dat ik wel een snoer heb wat naar zo'n kastje gaat (sorry voor het ontbreken van jargon).

Ik heb gekeken naar de internetverbindingen en staat alleen zo'n 1394 netwerkkaart waarva ik nu weet dat het niets met internet te maken heeft. Als ik een nieuwe internetverbinding wil aanmaken zegt de computer dat er al een breedbandverbinding is en dat deze correct werkt (maar heb ondertussen geen internet)

Ik heb nu een wireless usb adapter aangesloten waardoor ik heel soms even internet heb, net genoeg om naar een website te gaan voor hulp en om een driver te downloaden maar dan slaat hij weer af.
Dmv het configuratiescherm waar ' hardware toevoegen' staat heb ik geprobeerd drivers te installeren voor de ethnernet controller, zonder succes. Ik weet niet of de drivers het niet deden of ik iets verkeers download of het niet goed installeer.

Kort samengevat:

ik heb alles geprobeerd en heb op veel websites gekeken maar kom er gewoon niet uit!!!
ik zit nu op stage maar ga vanavond weer achter de computer zitten om wat te proberen maar ik hoop dat iemand me kan helpen want ik weet echt niet meer wat ik nou moet doen.
 
Als er alleen een 1394 verbinding staat dan zijn de drivers van je netwerkkaart neit (goed) geïnstalleerd.
Als je de drivers installeert wordt er automatisch een LAN-verbinding aangemaakt.

Nieuwe verbinding aanmaken heeft geen nut... omdat je dan een Inbel-verbinding aanmaakt.

Welke kaart heb je?
 
internet

Ga eens naar configuratiescherm/system/services/wireless zero configuration en start deze service en kijk dan nog eens. Ik neem aan dat je driver voor je usb stick wel hebt geinstalleerd
 
Een 1394 netwerkkaart is niet voor internet maar voor een thuisnetwerk.
1394 netwerkkaart is eigenlijk een firewire kaart, tenzij je een modem hebt met firewire kabel kun je het internet op via deze kaart, maar komt niet veel voor.
Je zult moeten kijken of je niet een ethernet kaart in de computer hebt.
Installeer eens drivers voor een ethernet kaart zien wat er dan gebeurd, of die kaart is defect en daarom word hij niet meer gezien door windows
 
ik heb al eens eerder drivers gedownload maar er komt geen verandering in de situatie, er staat bij de hardware dat ik ook geen USB controller heb terwijl de wireless internet het (soms) wel doet en mijn opslagUSBstick ook accepteert.
die driver heb ik dus niet nodig denk ik. Ik weet niet wat voor kaart ik heb (waar zie je dat??) en ook niet WAT voor driver ik moet downloaden want ik download denk ik steeds de verkeerde anders zou het internet het via de kabel wel doen..
 
Hallo !

Als je nu gewoon even je systemspec's vermeld (merk/type mobo, graka, netwerkkaart) of de naam/type van je PC als je een merk-PC hebt kunnen we je even de weg wijzen naar de drivers die je nog moet downloaden en installeren.

Dat is echt noodzakelijk, anders gaat je PC nooit lekker draaien.

Je kunt een en ander bekijken met bijv. Everest (http://majorgeeks.com/download4181.html)

Greetz,

Harry.
 
ok thanx als ik thuis ben zal ik even gaan kijken, ik heb namelijk een andere kast dan beeldscherm, dus misschien zat ik daar wel fout bedenk ik me net hoewel ik van de kast geen merk of type kan aflezen, dit zal ik thuis ff bekijken iig en dan horen jullie het wel haha. Wat is trouwens een mobo en graka? en de link die je (harry snor) typte, is dat een soort alles-in-een programma?
 
Hoi !

Mobo = moederbord
Graka = grafische(video)kaart

Everest is een z.g. diagnose-programma, waarmee je o.a. kunt zien met welke onderdelen je PC is opgebouwd.


Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan