Meerdere Divx films op 1 dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisje1987

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Berichten
205
Ik heb verschillende divx films en die wil ik graag op 1 dvd zetten, zodat ik ze op mijn tv kan bekijken, want mijn dvd speler speelt ook gewoon Divx af.
Nou had ik al wat rondgezocht en begrepen dat je gewoon met nero de verschillende films op een dvd kunt branden als een data-dvd en dat je ze dan met een divx speler gewoon af zou moeten kunnen spelen.

Maar mijn vraag is: ik heb 4 divx films die ik dus op 1 dvd wil zetten en bij alle 4 de films heb ik een los .srt ondertiteling bestandje. Hoe kan ik die er nou ook bij krijgen?
Moet ik ze dan eerst via één of ander prog in de film zetten? of kan ik ze er los bij doen?

Groetjes,
Lisje
 
Het weergeven van ondertitels gebeurt via een apart programmaatje. Sommige divxspelers ondersteunen het weergeven van ondertitels omdat ze een eigen versie van vobsub (wat het programmaatje is dat op je computer de ondertitels weergeeft) hebben of een alternatief ervan. De meeste echter niet, en dus zul je de ondertiteling in de film moeten integreren. Hoe dat moet is makkelijk te vinden met wat zoekwerk. Er zal ook vast wel een progje voor bestaan. Maar die ken ik zo niet. Misschien iemand anders hier wel?

Als je van een divx een DVD maakt, is het makkelijk gedaan met WinAvi.
 
ik ga er vanuit dat je de subs en de films als divx op een dvd wilt blijven houden ipv naar dvd formaat.

Het inburnen van de subs kan gemakkelijk met het gratis progr. vrtualdub.
www.virtualdub.org. per film is dit ong. een half uur werk vanwege het opnieuw coderen van de divx
 
het converteren van divx naar dvd is het probleem niet. Ik gebruik daarvoor altijd ConvertXtoDVD. Maar word het bestand dan niet groter?

Ik wil inderdaad gewoon de .avi files en ondertitel bestanden behouden zoals ze zijn.
Ik ga dat programma eens proberen. Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan