vakantiefoto's op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

syncursist

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Berichten
143
Met Windows Movie Maker plaats ik mijn vakantiefoto's op DVD. Bekijk ik deze DVD op mijn pc dan werkt dat prima. Bekijk ik de DVD echter op TV (via mijn DVD recorder) dan krijg ik veel storing. Met storing bedoel ik een soort bibbering op bepaalde plaatsen in het beeld. Vooral plaatsen waar veel lijntjes voorkomen, vb. geruit hemd. Is daar er oplossing voor? Hartelijk dank.
 
Als je gekozen hebt voor "Opslaan op beschrijfbare CD" hou je dan de standaardinstellingen aan, of heb je daarin veranderd, bijvoorbeeld de resolutie? Als je de "default-settings" hebt gebruikt, zou je kunnen proberen de resolutie te verhogen. De encodering duurt dan wel langer en je moet oppassen dat de video dan niet te groot wordt om nog op een CD te passen.
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor je reactie. Ik kies eigenlijk voor opslaan op DVD en niet voor CD. Windows movie maker maakt er dan een filmbestand van. Vervolgens kom ik automatisch terecht in het programma Windows DVD maker om het filmbestand op DVD te plaatsen. Ik vind nergens een mogelijkheid om zelf de resolutie te kiezen. Als ik gewoon mijn vakantiefoto's in jpg formaat op een Cd of DVD brand heb ik geen storing. Misschien meteen het bewijs dat je gelijkt hebt en het iets met resolutie te maken heeft.
 
Heb je XP of Vista? Welke versie van Windows Movie Maker heb je? (Help, Info, versie 5.1 sp2?)
 
Ik gebruik Windows Vista Home Premium. De versie van Movie Maker is 6.0
Hartelijk dank voor je snelle reactie
 
Hier moet ik afhaken, ik heb XP en Windows Movier Maker 5.2. Toch zou ik als ik jou was, zodra je bent terechtgekomen in Windows DVD Maker, goed opletten of er op een (vervolg)scherm niet ergens een blauwe regel voorkomt en door het klikken daarop, er meer opties tevoorschijn komen.
In deze uitleg van Microsoft is toch echt sprake van:

"Verder hebt u met Windows DVD Maker maximale keuze en controle over de kwaliteit en het formaat van uw videobestanden tijdens het coderen; u kunt zelfs kiezen voor breedbeeld of standaardformaat voor het publiceren van een diavoorstelling of film die op uw televisie het best overkomt."
 
dank je wel

Heel hartelijk dank. Je hebt me alvast goed op weg gezet, ik zal er in de komende dagen eens efkens ferm mijn tanden in zetten. Als ik een oplossing heb gevonden laat ik het hier weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan