Probleem met Philips LCD TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvanduijn

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2007
Berichten
52
Het beeldscherm van mijn 32PF5321 Philips LCD TV blijft vaak zwart als ik hem vanuit de standby stand aanzet. Na een aantal keer opnieuw aan en uitzetten gaat hij uiteindelijk aan. Is mijn TV defect, of zal het met een instelling te maken hebben?
 
mijn broer had hetzelfde, toestel werd omgeruild.
Ik heb het toestel net een paar weken langer dan een jaar, maar het probleem is eigenlijk al een tijdje gaande, maar dacht in eerste instantie dat het met een slaap-timer o.i.d. te maken had, maar dat blijkt nu dus niet. Zullen ze mijne nog maken/omruilen?
 
wettelijk bepaald is de garantietijd 2 jaar !
Ik heb ze vanmorgen gebeld (Philips) maar ze zeggen dat de garantie maar 1 jaar is...

Heeft iemand hier enig idee wat er mis is met mijn TV, zal hij naar de fabriek moeten, of zal de monteur het zelf ter plaatse op kunnen lossen?
 
Maandag komt er een monteur langs, hoop dat hij niet naar de fabriek terug hoeft.....
 
Het toestel hebben ze inmiddels meegenomen. Waarschijnlijk moet er een nieuwe beeldbuis in, en dat moet ik voor t grootste gedeelte dan zelf betalen. Ik heb Philips geconfronteerd met die wetgevingen die eerder in dit topic werden genoemd, maar er wordt mij steeds verteld dat Philips op de LCD toestellen maar een garantie van 1 jaar geven. Ze maken ook geen uitzondering dat het toestel 1 jaar en 1,5 maand oud is.

Wat moet ik nu doen?
 
consumentenprogramma inschakelen !
Ik heb hier 3 lcd-tv's staan, en ze zijn allen twee jaar onder garantie !
 
Geachte heer Van Duijn,

U heeft ons gevraagd hoe Philips om gaat met de garantieperiode en de Europese richtlijnen.

De Europese richtlijnen verplichten lidstaten om zich te houden aan bepaalde wetten binnen een bepaalde termijn. Hoe het lidstaat dit wil bereiken is aan hen. De Europese richtlijn waarover u spreekt heeft betrekking op tv's en andere consumenten goederen. Echter het gaat hier om de koopovereenkomst tussen de handelaar en de consument. Philips is de niet de handelaar van uw product en staat volledig in haar recht wanneer het gaat om de fabrieksgarantie van een jaar. Volgens de richtlijnen kunt u, indien u kunt aantonen dat het geen slijtage en/of buitengewoon gebruik van uw toestel is, recht halen bij u verkoper, uw handelaar. Zij dienen dan u verder te helpen, Philips daarentegen is de partij die u de fabrieksgarantie levert van 1 jaar en biedt u de mogelijkheid om extra garantie af te sluiten van 3 jaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan