WMP opent niet na klikken www link.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DONOVAN

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2001
Berichten
614
Hoi,

Ik heb iets vreemds: Als ik op een website op bv een internetradio link klik dan opent mijn WMP player niet automatisch. Ik moet dan de link kopieeren en plakken in WMP. Hetzelfde probleem doet zich voor als ik bv een filmpje wil bekijken. Dan moet ik eerst downloaden en dan kan ik pas kijken. Het zal vast aan één van de instellingen liggen, maar ik zie het niet meer hoor. Het is ook niet iets wat ik [bewust] heb veranderd, want naar mijn weten heeft hij het nooit gedaan.
Ik gebruik Vista Ultimate icm de laatste WMP11. Ik heb de draadloze router van UPC en de standaard Vista Firewall + NOD32.

Is er iemand die weet wat ik over het hoofd zie? Alvast bedankt voor je/jullie hulp.
 
Kijk bij Extra, Opties in WMP11 om te beginnen op het tabblad "Speler". Staat er een vinkje voor: "Verbinding met internet maken (negeert andere instellingen)"? Kijk voor de zekerheid ook op het tabblad Netwerk. Staat in alle hokjes een vinkje? En om het helemaal af te maken, ga ook naar het tabblad Privacy. Staat er in het hokje voor de regel: "Bestands- en URLgeschiedenis in Media Player opslaan" een vinkje?
 
Laatst bewerkt:
Eh... ja, ja en ja.
Op alle 3 de vragen kan ik nu ja antwoorden, maar nog steeds geen zelfopenende mediaplayer. Ik had de meeste vinkjes al zoals je zei behalve op dat Netwerk tabblad. Daar had ik geen vink bij gebruik poort 7000-7007. Nu dus wel.

Nog andere opties?

Ps: lukt het bij jullie wel op die voorbeeld pagina die ik in mijn eerdere post gaf? Ik probeerde het bij iemand die winamp gebruikt en dat ging gewoon smooth. Ik gebruik winamp niet meer. [vind die laatste maar niets]
 
Ik had het nog niet gecontroleerd. :eek: Ik kreeg een foutmelding van WMP11, zie hieronder. Mijn instellingen en mijn firewall uitzonderingen zijn het probleem niet, dus...server te druk? Down?
.
 

Bijlagen

  • 112WMP11Error.jpg
    112WMP11Error.jpg
    36 KB · Weergaven: 41
Ik krijg: De webpagina kan niet worden weergegeven

Meest waarschijnlijke oorzaken:
Uw computer is niet met internet verbonden.
Er zijn problemen op de website opgetreden.
U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.

Mogelijke acties:
Verbindingsproblemen vaststellen

Meer informatie

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, waaronder:

De internetverbinding is verbroken.
De website is tijdelijk niet beschikbaar.
De DNS-server is niet bereikbaar.
De DNS-server heeft het domein van de website niet in een lijst.
Als dit een (beveiligd) HTTPS-adres is, klikt u op Extra en vervolgens op Internetopties en Geavanceerd. Zorg ervoor dat de SSL- en TLS-protocollen zijn ingeschakeld onder de beveiligingssectie.

Voor offline gebruikers

U kunt nog steeds geabonneerde feeds en sommige onlangs bekeken webpagina's weergeven.
Geabonneerde feeds weergeven

Klik op de knop Favorietencentrum , daarna op Feeds en vervolgens op de feed die u wilt weergeven.

Onlangs bezochte webpagina's weergeven (werkt mogelijk niet voor alle pagina's)

Klik op Extra en vervolgens op Offline werken.
Klik op de knop Favorietencentrum , daarna op Geschiedenis en vervolgens op de webpagina die u wilt weergeven.

Maar op andere pagina's krijg ik dat ook. Dus weet niet of mijn probleem aan die site ligt.
 
Maar dat is een ander probleem dan die uit je start-topic. Je zou in IE7 via Extra naar Internetopties kunnen gaan, dan naar het tabblad Geavanceerd en klikken op de button "Geavanceerde instellingen herstellen". IE7 sluiten en heropenen. Lukt het nog niet, dan gaan we verder kijken.
 
Hersteld... opnieuw gestart... en nog steeds niets.

Vreemd. Toch?
 
Ga weer via Extra naar Internetopties maar dan naar het tabblad Beveiliging. Klik op de button "Alle zones op het standaardniveau instellen." Vensters afsluiten, IE7 sluiten en weer openen. Nog geen succes?
 
Nope...

Misschien dat ik morgen ff ga zoeken naar een andere webradio site.

Sorry maar moet nu naar bed. Morgen weer een vroege en drukke dag bij de TnT.

Thanx iig voor je hulp en meedenken
 
Hallo Allemaal,

Ik heb precies hetzelfde probleem als Donovan. Ik heb alle opties die tot nu toe zijn aangedragen geprobeerd maar helaas zonder succes. Wat zou ik nog meer kunnen proberen?!

Groeten,
Sandra
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan