3 PC's WXP, Laptop WVista, Router, Orange modem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

shimar

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Berichten
14
Hoi, Iedereen

Heb 3 pc's aangesloten op router (is dus vol) met draad naar orange live box, dit draait perfect.

Sinds kort een laptop met Windows Vista.

Direkt aangeschaft via Orange: een insteekkaart + een usb dongle?

Probleem: geen internetverbinding met laptop (ben nogal een dombo,http://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/sad2.gif
:(
vind instellen via wizards al heel erg moeilijk).
- is het mogelijk mijn netwerk compleet te maken inclusief de laptop?

Zelf al gedaan: dongle in laptop, dongle in Modem
extra netwerkkabel in modem naar laptop (weet dan niet hoe ik het moet instellen).

Afijn, heb er geloof ik een zooitje van gemaakt.

Ik kom er niet meer uit!

Is er iemand die mij kan helpen?

groetjes,

Shimar
 
Vertel eerst eens welk merk en type router.
En wat heb je precies van orange gekregen. Ook merk en type.
 
eerst een vraagje, heeft orange u mischien als dongle de Sagem s/n xg76n... gestuurd?
want dat is de standaard die ze sturen maar daar zijn geen drivers voor die werken op vista.
Ik heb dat probleem ook bij orange, heb ze al gemaild dat ik een andere wil die met vista werkt maar heb nog niets gekregen zelfs geen andwoord.
Heb er nu een oudere dongle van sweex inzitten was ooit 10 euro in de winkel met de grote m en die werkt perfect .
 
Vertel eerst eens welk merk en type router.
En wat heb je precies van orange gekregen. Ook merk en type.

Router is van Sweex type bekabeld. Is een breedbandrouter met totaal 4 aansluitingen.

Orange was vroeger wanadoo. Heb de wanadoo livebox. Modem is van merk Sagem. Een cardbus van Sagem (die in de modem moet), 802.11g.
Ook de dongle is van sagem.

heb je hier wat aan?

gr

margaret
 
Wow je gelooft het niet
door jouw probleem ben ik toch ook maar weer eens gaan kijken of er al drivers zijn.
op de site van sagem in ieder geval niet.
ben op orange gaan kijken of hun al iets hadden om het te laten werken onder vista en daar las ik onderstaande link en ringeding ding het is gelukt met de sagem dongle

http://kms.orange.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?St=62,E=0000000000026129855,K=9173,Sxi=1,Case=obj(91533)

Hi,

heb de drivers gedownload.
misschien een stomme vraag.. waar moet ik de dongle instoppen?
in de laptop? Modem?

groetjes,

margaret
 
de dongle is een usb stick er zit een kapje op die je eraf kunt trekken en dan dus in de usb van uw laptop steeken.
de usb in de modem van orange is om een pc met een usb kabel te verbinden in plaats van een utp kabel
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand de oplossing?

Heb nog steeds geen verbinding met laptop en internet, laat
staat dat hij opgenomen is in mijn netwerk...

Voel me wel en dombo hoor...

Als iemand tijd en zin heeft, om het me uit te leggen en wat ik
stap voor stap moet doen, ik hou me aanbevolen.

Groetjes,

shimar
 
Als je alles doet zoals het staat beschreven bij de site van orange moet het lukken.
Verwijder anders eerst eens alle verbindingen en netwerken die nu zijn aan gemaakt en probeer het stap voor stap zoals op de site.
Weet je zeker dat je de juiste drivers hebt gedownload er staan er namelijke meerdere. het ligt aan het serie nr of type wat op de zijkant van je dongle staat, wat staat daar?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan