2 computers in netwerk en geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
943
Ik heb 2 computers staan in mijn netwerk ze draaien alllebei op XP home. Op de ene komt internet binnen en daar kan ik met de 2e machine ook gebruik van maken. Nu is plotseling de verbinding verbroken. We kunnen nog wel communiceren tussen de twee computers maar internet krijgen niet meer op gang. wat kunnen we fout hebben gedaan.

Erik
 
Vertel eens wat meer:
Heb je een Internetrouter in gebruik, en daar beide computer op aangesloten?
Of heb je 1 pc die rechtstreeks aan internet zit met 1 netwerkkaart, en deel je dat Internet via een extra netwerkkaart in die pc? (kortom: Totaal 3 netwerkkaarten in gebruik: 2 op de Internet aangesloten pc en 1 op de andere pc)?

We horen het wel.

Tijs.
 
Ik werk met net werkkaarten. Op één komt internet binnen, Op de tweede gaat ie naar de tweede comp. nummer 3 zit in de tweede comp. Onderling hebben de comps nog wel contact. Alleen het internet werkt niet meer. en krijgen we niet meer aan de praat. we maakten verbinding door gebruik te maken van de netwerk wizzard. Op beide computers.
Internet is een lan verbinding (kabelmodem)
 
Als ze onderling wel goed kunnen communiceren, dan even wat dingen nakijken:
1. Start -> Uitvoeren -> services.msc
Kijk of de Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS) service wel draait op de 'hoofdcomputer'.

2. Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Rechtsklik op de netwerkkaart die aan het Internet verbonden is, en kies Eigenschappen.
Ga naar tabblad Geavanceerd.
Kijk of aangevinkt staat: Internet-verbinding delen: Andere netwerkgebruikers [...]
Kijk ook goed na of de juiste 2de netwerkkaart geselecteerd staat in het vakje Verbinding via thuisnetwerk.

Meer kan ik niet doen, dus hopelijk kom je hiermee waar je moet zijn.

Tijs.
 
Ik ga dat nakijken. Daar ben ik al een stuk mee geholpen want ik had al gelezen dat je dat aan en af kon zetten. Maar ik wist niet meer waar/hoe ik de services moest aanroepen.

je hoort nog
 
Wat voor utp kabels heb je tussen de pc's en naar de modem zitten straight of crosskabels
 
O O dat weet ik niet hoor. Mijn zoon misschien wel. Maar we gebruiken de zelfde kabel waarbij we eerder wel internet en de computers onderling mee verbonden hadden.
 
We hebben nog bverschillende pogingen gedaan. alle provider software op de 2e computer en dan een netwerk maken. Maar niets helpt en toch heb ik zo'n verbinding gehad. Maar nu werkt het ineens niet meer. Jammer.
 
Hoi !

Draai de wizzard thuisnetwerk nog eens op beide PC's: te beginnen bij de PC die rechtstreeks op internet is aangesloten.

Kijk daarna op de PC die rechtstreeks op internet is aangesloten via Start - Configuratiescherm - netwerkverbindingen of er een brug bij staat.

Enne....een router werkt een stuk makkelijker, en bovendien hoeven niet altijd 2 PC's aan te staan om op internet te komen.

Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
De computer boven gebruiken we zelden alleen als het hoognodig is dat je toch op internet moet. Daarom vond ik het niet nodig een router te kopen. Maar ik ben het nu wel aan het overwegen. Ik zal jouw raad nog eens opvolgen en de wizard op jouw manier draaiien. bedankt

Erik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan