Brandprobleem met Magix Video de Luxe 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

miara

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2005
Berichten
13
Ik heb mijn filmbeelden bewerkt met Magix de Luxe 2007, met foto's en muziek. Dat is allemaal goed gelukt. Maar het branden naar een dvd mislukt steeds. Ik heb al van alles geprobeerd: K-Lite Codec Pack geïnstalleerd, alle benodigde Magix patches. Ik heb geprobeerd te branden met Magix, maar ook met Nero, de Filmmachine enz. Ook heb ik het met een externe brander geprobeerd. Maar steeds hetzelfde resultaat: Na ongeveer een half uur, zo op het zicht, goed bezig te zijn, krijg ik de melding: Encoderen mislukt. Het rare is, dat één keertje het wel lukte, één keer op de 30 pogingen! Ook heb ik verschillende merken dvd's+ geprobeerd, zowel R als RW.
Ik word er helemaal moedeloos van, zoveel uren werk en dan nog geen resultaat.
Kan iemand helpen?
 
Ik zie dat je ook Nero hebt gebruikt en staat dat waarschijnlijk nog steeds op je schijf. Verwijder nero en probeer het dan nog eens. Het is bekend dat nero kan storen op de brand-engine van Magix. Succes!:thumb:
 
Ik heb Nero verwijderd en ook maar tegelijk progamma's als The Filmhouse. Helaas, het heeft niet geholpen. Opnieuw na ongeveer een half uur: Branden mislukt: Encoderen mislukt. Ik heb, zoals Magix aanraadde, naar nieuwe stuurprogramma's gezocht, maar ook dat heeft niet geholpen. Bij het brandproces van Magix kan je kiezen uit (alles) encoderen of (alles) behouden. Ik heb ook geprobeerd te branden bij alles behouden, waarna er op de dvd de volgende bestanden stonden: Video_TS en content.plv
Misschien zou hier iets mee te beginnen zijn? Hoewel Magix een kant en klare film zou moeten afleveren.
Heb je nog meer suggesties?
 
Klinkt niet echt als een probleem met je film maar met branden als ik het goed begrijp.

Wat ik zelf zou proberen is om de bestanden gewoon op de harde schijf klaar te zetten en later op dvd te branden.

Misschien middels een vituele schijf branden. Alcohol120% kan dit. (ken niet veel andere)

Maar hierbijkomende vraag is ook wel wat je nu wel af hebt.

Is de uitkomst van Magix de Luxe 2007 een avi, mpg of dvd audio en videobestanden?

Probeer het probleem wat stapsgewijzer op te lossen. Dat helpt mij meestal verder!
 
Magix de Luxe slaat de bestanden op als MVD (zal wel staan voor Magix Video). Het is mijn eerste film, dus veel ervaring heb ik (nog) niet. De film bevat het huwelijk van mijn dochter, die op Bonaire woont, dus je begrijpt, dat mij er veel aan gelegen is, die film goed te kunnen branden. Wat is Alcohol 120%? Ik neem niet aan dat je hier een hartversterkinkje bedoelt! Is het een programma?
 
Eerst uit magix

Okee het is belangrijk dat dit goed gaat komen dus :)

Ik denk niet dat je de MVD op dvd wilt branden want dat kan toch niet door een dvd-speler worden gelezen.

Ik zal je proberen uit te leggen wat ik voor ogen heb.

Een DVD bevat meestal twee mappen audio en en video. Uit mijn hoofd gaat dat om TS-bestanden o.i.d.

Dus ik denk dat wanneer je het project in magic video encodeerd er in ieder geval ts-bestanden worden aangemaakt. (in een tijdelijke map ergens) En zullen binnen het stappenproces dan op dvd worden gezet.

paar vraagjes:
Ik begrijp nog niet hoe je het dus met Nero e.d. wilde gaan doen. Leest Nero MVD?
Ook schat ik in dat de je voldoende schijfruimte op je harde schijf hebt. (denk wel aan 5 GB ofzo. als ik de handleiding van Magix zo lees)?

alcohol 120% is overigens een programme www.alcohol-soft.com (mag ik dat hier schrijven? :$)
Het maakt onder andere een virtuele dvd-brander aan. Dus dan zou je als test deze virtuele brander kunnen kiezen in plaats van de echte brander. (bestanden worden dan ergens op de harde schijf opgeslagen naar keuze.)

Dit zou ik gebruiken om uit te sluiten dat het aan het brandproces ligt. Als er eenmaal ts-bestanden zijn zijn we al een stap verder. En in ieder geval uit magix.
 
Dan heb ik nog een ander vraagje; je werkt toch per ongeluk niet met Microsoft Vista he? Zo ja, heb je dan wel de patch daarvoor geinstalleerd? Anders krijg je namelijk ook de nodige problemen o.a. met branden.
 
Nee, ik werk met XP. Nero 'pakte" inderdaad geen MVD-bestanden, het was een poging van mij, toen niets meer hielp, net als het installeren van The Filmhouse. Op mijn harde schijf heb ik meer dan genoeg schrijfruimte. Op de dvd waren tijdens het brandproces wel TS-mappen aangemaakt, zag ik. In de TS-map, vind ik de volgende submappen: Video_TS, Video_TS.BUP, Video_TS.IFO, VTS_01_0.BUP,VTS_01_0.IFO en VTS_01_1
Ik weet echter niet of die mappen compleet zijn, daar het brandproces steeds wordt afgebroken.
Zou hier iets mee te beginnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
dit probleem heb ik ook bij het branden van een dvd
 
Nee, ik werk met XP. Nero 'pakte" inderdaad geen MVD-bestanden, het was een poging van mij, toen niets meer hielp, net als het installeren van The Filmhouse. Op mijn harde schijf heb ik meer dan genoeg schrijfruimte. Op de dvd waren tijdens het brandproces wel TS-mappen aangemaakt, zag ik. In de TS-map, vind ik de volgende submappen: Video_TS, Video_TS.BUP, Video_TS.IFO, VTS_01_0.BUP,VTS_01_0.IFO en VTS_01_1
Ik weet echter niet of die mappen compleet zijn, daar het brandproces steeds wordt afgebroken.
Zou hier iets mee te beginnen zijn?

De mappen die je hierboven opnoemt staan toch gewoon voor dvd bestanden. Wat je kunt proberen is het ( gratis) progje Fix VTS downloaden. Effe googelen.Heel simpel. Je klikt op het schermpje op Open-selecteert de Video_TS map en klikt de eerste VOB file aan. Dan ga je automatisch terug naar het schermpje en klikt op Full. Je krijgt dan een berichtje of je "ter plaatse"wilt repareren of de gerep. bestanden in een andere map zetten ( zou ik dus doen). Duurt nog geen 10 minuten en ik heb met dit progje al heel veel incorrecte of beschadigde bestanden zodanig kunnen repareren dat ik ze daarna wel kon branden.Misschien dat dit lukt ?
Succes ermee.
groet bereboot54
 
Okee. Tja het klinkt nog niet helemaal verkeerd maar gaat ook nog niet goed.

Zou je dan toch eens alcohol willen installeren of zie je daar liever van af?

Heb zelf namelijk de ervaring dat vanuit een "edit"-programma direct naar dvd niet altijd sucsesvol is. Zonde van de DVD en de tijd.

Middels acohol (het programma :D) maak ik gebruik van een virutele brander die, zoals ik al zei, de boel op de harde schijf kan plaatsen.

Vervolgens controleer ik dat en als het naar wens is pas dan gaat het op DVD.

Groetjes
 
oh vergeet ik nog te vragen.

De dvd met de bestanden heb je toch al wel eens in een dvd-speler gelegd?

En zit de DVD-schijf ook lekker vol (een GB of 4)
 
Bedankt voor jullie tips RvRW en bereboot.
Ik ga alle twee tips proberen. Ik heb de DVD al eens in de dvd-speler gelegd, waarbij alleen de kant en klare start, waarin de titel, van Magix te zien is. Geen film verder. Is, denk ik toch ook wel logisch, omdat ik tijdens het branden de boodschap krijg, dat het branden mislukt is (door het niet goed encoderen?).
Ik zal morgen laten weten, of er iets gelukt is.

Vandaag beide suggesties bekeken. Fix VTS werkt razendsnel, maar ik kan nog steeds niet branden. Bestaat er voor geen soortgelijke freeware software, dat hetzelfde kan als 120% Alcohol? Ik vraag me trouwens nog steeds af, of de bestanden op de dvd in orde zijn, compleet zijn, daar Magix immers aangaf, dat het branden mislukt was, vanwege het niet kunnen encoderen?
 
Laatst bewerkt:
encoderen

Misschien is wat ik nu schrijf onzin maar dat horen we dan vanzelf.

Encoderen kan met verschillende codecs. DIVX is een bekende http://www.divx.com/divx/windows/codec/

Het zou mogelijk kunnen zijn dat de betreffende codec niet op jouw systeem is geinstalleerd. (hoewel dit niet voor de hand ligt.)

Ik lees in de handleiding dat er een optie "eerst simulatie uitvoeren" is. Geeft dit ook errors? en zo ja welke? Of maakt dit een MPEG zoals beloofd wordt in de handleiding?
 
Misschien is wat ik nu schrijf onzin maar dat horen we dan vanzelf.

Encoderen kan met verschillende codecs. DIVX is een bekende http://www.divx.com/divx/windows/codec/

Het zou mogelijk kunnen zijn dat de betreffende codec niet op jouw systeem is geinstalleerd. (hoewel dit niet voor de hand ligt.)

Ik lees in de handleiding dat er een optie "eerst simulatie uitvoeren" is. Geeft dit ook errors? en zo ja welke? Of maakt dit een MPEG zoals beloofd wordt in de handleiding?
Ik heb Divx geïnstalleerd en uitgeprobeerd, maar ook dat geeft niet het gewenste resultaat. Ook heb ik de bestanden omgezet naar Mpeg, maar ook dan kom ik niet verder. Of ik krijg een foutmelding bij het branden, of de te gebruiken dvd zou er niet zijn (en dat is wel zo). Zou ik de film terug kunnen zetten naar de camera en dan weg kunnen zetten naar een andere editor? Of zit ik nu op een geheel fout spoor?
 
Tjonge wordt toch wel lang verhaal :(

Het moeilijke vind ik toch wel dat ik niet kan begrijpen dat er niet gebrand gaat worden. Ik zou steeds meer denken dat het aan de brander ligt. Ik lees in de handleiding diverse kanttekeningen ten aanzien van het branden. (lekker dan, en of dit voor jouw geldt geen idee)

Als ik je goed begrijp is het je wel gelukt MPEG-bestand(en) te maken? :thumb:
Nu hoop ik 1 ervan de hoofdflim is (dus niet de menutjes ofzo.) MPEG-bestanden kun je controleren door af te spelen in windows mediaspeler. (of vele andere spelers)

WINavi converter kan je in dit geval voor je hoofdfilm zeker verder helpen.
http://www2.winavi.com/download/WinAVI_Video_Converter.exe

Er zit een dikke knop in de rechteronderhoek DVD.
Bedoeld om, he raad het al, naar dvd te gaan.
De MAAR:
winavi gaat niet voor je branden op DVD.
Maar de inhoud voor de DVD bereiden. (wat ik ook via alcohol had willen berijken)
Nero kan dit dan wel weer voor je op DVD gaan stouwen.

Als die richting niet lukt ben ik het spoor wel bijster. :mad:

GOOD LUCK :)
 
Ik ga deze tip vanavond ook uit proberen. Ik hoop echt dat het nu eens wil gaan lukken, dankzij de hulp van jullie op het forum, ben ik wel wijzer gworden van de hele problematiek rond films bewerken, zelfs als deze tip niet gaat werken.
Ik heb inderdaad de "hoofdfilm"als een mpeg-bestand kunnen krijgen en die speelt goed af met de Mediaplayer.
Ik laat van me horen....

De film omgezet ne het downloaden van http://www2.winavi.com/download/WinA..._Converter.exe
Dat ging gesmeerd. Maar een dvd laat zich niet branden, zodat ik begin te denken, dat mijn pc (brander) kuren vertoont. Ik zal het branden daarom eens op de pc van een ander proberen.
 
Laatst bewerkt:
Opgelost!?

Aloha,

Ik neem wel aan dat je door hebt gehad dat je met Win-avi niet rechtstreeks naar de DVD moet proberen te branden of iets.

Je idee is een goede om de handel over te zetten naar een andere PC. Maar je film is inmiddels wel gered ;)

Zet je deze topic ook ff op opgelost. Of wilde je verder nog iets vragen.

Groetjes
 
Ik denk dat het probleem is opgelost. De film heb ik hoe dan ook nog, dat is het belangrijkste. Vandfaag probeer ik dus ergens anders te branden.
Ik wil iedereen die meegedacht heeft bedanken!:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan