Verdeler?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Berichten
473
Ik wil graag advies voor het volgende.Sinds kort hebben we drie computers in huis.a/Een pc met XP er op en een direkte kabelaansluiting op modem.b/Mijn vrouw een laptop met XP die draadloos haar signaal van het zelfde modem oppikt.c/Sinds kort een mac (zonder airport)die prima draait op de zelfde aansluiting als a/.Nu wil ik niet steeds wisselen en zoek voor de mac een verdeler van de kabel die aan a/ signaal geeft.
Welke eenvoudige oplossing is mogelijk?Zoals voor ISDN verdeelblokjes zijn,zullen er ook wel voor de internetkabel verdeelblokjes o.i.d. zijn.Misschien een beetje rechtlijnig gedacht.Maar mijn kennis is zeer beperkt.
groet Carel
 
Als je een draadloze router koopt, dan heb je vaak voor 4 pc's de mogelijkheid om ze via een netwerkkabel aan te sluiten en daarnaast ook de mogelijkheid om er draadloos op in te loggen. Maar dan moeten je pc (voor de netwerkkabelaansluiting) ofwel dicht bij die router staan, of moet je netwerkkabels door je huis trekken.
 
Verdeler

Dit is wel bijzonder razendsnel!Hartelijkdank.Ondanks dat,ga ik de situatie op een andere manier schetsen.
Ik heb twee pc,s op korte afstand van elkaar.Eentje hangt aan een werkende netwerkkabel en functioneerd prima.Nu wil ik de ander voor andersoortig werk gelijktijdig gebruiken.Trek ik nu de kabel uit de eerste en sluit die aan op de tweede dan werkt dat perfect.
Is het nu niet mogelijk om zonder een dure router b.v een verdeelblok ,gelijktijdig te werken?Of zijn er ook routers met draad of hoe heten die dingen?
groeten Carel
 
Een netwerk t-splitsing bestaat niet.
Immers: iedere pc of laptop krijgt een uniek netwerk-ip nummer. Als je die zou splitsen krijgen ze dezelfde data. Gaat niet werken.

Het makkelijkste is een router. Maar je modem heeft al een router functie, omdat je zowel draadloos als bekabeld tegelijk kunt.
Wat dan het simpelste is, is een 4 of 8 poorts hub.
1 kabel van de modem in de hub (uplinx) en mogelijkheid voor 8 bekabelde pc's of laptops.
De draadloze functie van de modem blijft uiteraard bestaan.

Ik zal even kijken naar een goede betaalbare hub, en dan plaats ik een link voor je.


5 poorts switch (hub) € 10,-
Linksys switch € 29,-
Onbekend merk, 8 poorts € 15,-
 
Laatst bewerkt:
Ja dat moet het wel zijn.Bedankt voor de tip.Mocht het toch niet werken dan hoor je het zeker!Die anderen zijn zeker downlinx?Snap ik zelfs!
groet Carel
 
Die anderen zijn zeker downlinx?Snap ik zelfs!
groet Carel

Ehm......:D
Nee, de uplinx is een poort, die je met een straight kabel verbind met je modem.
Vaak is dat een poortje aan de achterkant, of naast poort 1.
Poort 1 is daarmee ook bezet.
 
Sorry hoor,ik dacht leuk te zijn.
Nogmaals dank en groeten Carel
 
Via eBay een nieuwe Q-TEC 8 port switch hub gekocht.Inderdaad een € tientje en werkt als een trein.
Weer goed door Helpmij geholpen.Ik was al lid maar nu toch ook maar een € bewijs van appreciatie geven.
allemaal bedankt Sytske
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan