website photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

pakestok

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Berichten
330
ik heb een website gemaakt in photoshop.:
bestand > opslaan voor web en dan gewoon op > opslaan

maar nu open ik hem met frontpage en nou zijn de letters veel vervaagt en de kleuren een beetje.

maar het is wel erg vaag.
bij een gewone foto kan je de kwaliteit instellen maar bij opslaan voor web niet.

het moet toch wel goed kunnen zijn???

hoe kan ik dit doen?
 
Photoshop is niet bestemd om hele web sites mee te maken, maar de optie waarover je het hebt is om plaatjes ( gif ) in een webstandaard manier te bewaren. Deze gif heeft ook een minder kleuren, 256 meen ik dus dat verklaart ook de kleur afwijking.

De reden dat uiteindelijk alles vaag is waarschijnlijk omdat je de beeld maat van het plaatje te klein hebt ingesteld in het begin.
 
Zelf bewerk ik wel foto's met Photoshop maar daarna zet ik die met een speciaal webprogramma op het web. Zo zou je het moeten doen. De kleuromvang (of kleurdiepte) kan inderdaad veranderen door je werkmethode. Gebruik je programma's waar ze voor bedoeld zijn is mijn advies.
Groet van janneke
 
website met photoshop

Een website maken met photoshop kan prima!
Ik doe niet anders en heb altijd een mooi resultaat (ook tekst!)

Bij opslaan voor web kan je instellingen maken om de kwaliteit te verbeteren.
Onder de knoppen: opslaan, annuleren en gereed, zie je een vak met voorinstellingen, die staat standaard op '[zonder naam]', daar kan je kiezen voor bijv. 'JPEG hoog', ook kan je nog handmatig de kwaliteit aanpassen.
Kies wel even (links boven) voor het tabblad '4-maal tonen', links boven staat het origineel, de andere vensters kan je gebruiken om proefinstellingen te maken. Kwaliteitsverlies is nu simpel te beoordelen, ook hoe groot je bestanden worden.
Klik op opslaan als je de juiste keuze heb kunnen maken.

Het opslaan:
Als je de afbeelding later wilt importeren kies dan alleen voor:
opslaan als type> alleen afbeeldingen
instellingen> aangepast

Heb je segmenten gemaakt, kies dan bij het opslaan:
opslaan als type> HTML en afbeeldingen
instellingen > aangepast
segmenten > alle segmenten
(photoshop maakt zelf een mapje afbeeldingen in je doelmap)

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan