Geen beeld bij het afspelen van videobestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Badaap

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
6
Hoi,

Ik kan op een of andere manier geen wmv, avi, of mpeg bestanden afspelen. Ik krijg wel geluid, maar heb alleen zwart beeld (hoewel een puur zwart/wit contrast nog nét te zien is). Als ik een bestand converteer naar bijvoorbeeld mp4, kan ik deze wel afspelen met quicktime. Ik heb allerlei codecs en divx codecs geinstalleerd, maar niets helpt. Ook met programmas als VCLplayer lukt het niet. Filmpjes op bijv. youtube of andere websites doen het wel. Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Leon.
 
Als het met VLC niet lukt is er anders aan de hand dan alleen een codecprobleem, VLC werkt met zijn eigen codecs die een dll extensie hebben in zijn eigen map.

Al gescand op rommel? zoals wormen, maleware, etc?

Alle codecs verwijderen ook die in apparaatbeheer en alle files in de map windows\system32 met de extensie ax en het K-Lite Mega Codec Pack gebruiken.

Met CodecSniper de foute codecs ontdekken, eventueel de compatibiliteitsmodus gebruiken voor win 98.
 
Waarmee kan ik het beste of wormen of maleware scannen? Ik heb op het moment geen virusscanner draaien.

Met CodecSniper krijg ik een lijst van 161 bestanden. Hoe weet ik nu welke ik moet hebben? En bedoel je dat ik bij apparaatbeheer alle videocodecs moet verwijderen? Daar staan er nu 16.

Bedankt.
 
Gooi eerst zoveel mogelijk codecs eraf, dan kun je met Codecsniper zien welke er niet goed zijn, die ook eraf, dan het Mega Codec pack installeren, wel goed kijken wat je installeerd, geen players, ffdshowfilters installeeren, wel de divx, xvid filters en codecs, mpeg, mpeg2, AC3, MP3, etc.

Scannen doe je met Ccleaner, AVG antivirus, AVG Antispyware, Spybot, Ad-Aware, allemaal gratis.
 
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Wat ik heb gedaan is:

- Alle bestanden verwijders in apparaatbeheer - videocodecs
- Alle broken bestanden verwijders met Codec Sniper
- Alle bestanden in de map windows/system32 met een .AX extensie verwijderd
- Internetbestanden en register gescanned met CCleaner
- Mega Codec Pack geinstallerd (niets aan de standaard installatie veranderd)

En nu heb ik dus alsnog een zwart beeld. Zou het misschien iets met mn videokaart te maken kunnen hebben? Lijkt me sterk, maar deze doet nogal raar de laatste tijd.
 
Dat is idd een goeie, kijk bij de kreet "overlay".

Overigens schoont Ccleaner alleen onnodige bestanden en registersleutels op, die doet niets aan wormen e.d.
 
In de videokaart configuratie, herinstalleer de drivers er eens van, je weet 't niet hè.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan