Xvid speelt niet op Vista? Alleen 1e frame!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Heel vaag dit, heb nu meerder xvid bestanden gedownload, en allemaal laten ze alleen het 13e frame zien en dat wordt herhaald.. de tijd loopt gewoon door, maar zie dus telkens alleen het 1e frame.. ook geen geluid voor de rest , maar dat is logisch lijkt me.. heb verschillende players al geprobeerd (zoom, gom, vlc, wm11 etc)..

iemand een idee?
 
Kun je iets preciezer zijn over wat je hebt gedownload? Xvid (of DivX) staat vaak achter een via .torrent gedownloade film, maar dan is het meestal een avi. (Xvid is de codec voor het beeldspoor, meestal is dan mp3 gebruikt voor het geluidspoor. Samen gaan ze in een "container" en dat is dan de avi-film = Audio Video Interleaved.) Download en installeer GSpot en laadt daarin zo'n filmbestand. Kijk hoe "gezond" zo'n film is en of je alle benodigde codecs aan boord hebt.

<<<Klikbaar.
 
Laatst bewerkt:
zo te zien heeft het te maken metmijn audio codec of zo..want die staat er niet bij.. ik kan wel dvd en divx en zo afspelen.. dus ja.. ik heb de nieuwste xvid codec van hun site afgehaald..

heb een printje gemaakt van mijn gspot venster.. zie blijage
 

Bijlagen

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    68,9 KB · Weergaven: 30
Volgens GSpot zit wel het beeldspoor in de avi, maar geen audisporen. Als ik naar de titel van je film kijk, ben ik bang dat je het slachtoffer bent van een grappenmakker. (xvid-lol.avi.) Opnieuw downloaden van een wat betrouwbaarder plaats...
 
denk niet dat dat het is, aangezien het een bekende release naam is van die serie.. bovendien heb ik al meerdere versies geprobeerd van dezelfde aflevering, allemaal zonder audio spoor..
 
Nu ben ik het spoor bijster. Je hebt meerdere afleveringen gedownload, maar die kun je toch geen van allen afspelen? Wat ik bedoel is, de filmnaam is "heroes.s02e01.dsr.xvid-lol.avi" neem ik de laatste drie extensies dan krijg ik "xvid-lol.avi". In nieuwsgroepen staat "lol" voor "laughing out loud/lots of laughter".
 
Ik snap je verwarring, maar LOL staat voor de release groep die die torrents op het net zet.. staat niet voor Laughs out loud, maar voor iets anders.. in ieder geval.. ik heb al vaker van ze gedowned altijd zonder problemen, dus denk niet dat het een fake file is, bovendien worden zulke files van comments voorzien en daar staat ook niets bij over corrupted files of zo..

en ik heb dus meerdere versies van dezelfde aflevering gedownload, wel allemaal xvid versies.. en geen van allen werden gespeeld dus vandaar denk ik niet dat het aan mijn pc ligt en niet aan de release..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan