Pauzes in MP3 mixen op de PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

loriv0

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Berichten
10
Beste Dames / Heren.
Misschien een domme vraag maar ik heb nog geen helder antwoord kunnen vinden in de zoekfunctie.
Mijn probleem:
Welke player ik ook gebruik; ik hoor steeds een fractie van een seconde pauze tussen de nummers van mijn MP3 mixen.
Ik heb bv wat livemixen (of gewone CD's) gedownload en speel deze dan vervolgens af op de PC of MP3 player (Samsung Yepp) toch blijf je die pauze horen tussen de nummers.
(Ik schat 1/10 sec)

Hoe kom ik hier van af? :shocked: :eek: :shocked:
 
Eerst controleren of de stiltes niet in de MP3 bestanden zelf zitten, bijvoorbeeld met het programma MP3DirectCut. Aangezien je het ook op je MP3-speler zo is zal het daaraan kunnen liggen. Mocht dit niet zo zijn, dan heeft de mp3-speler waarschijnlijk die tijd nodig om het eerste deel in zijn buffer te laden alvorens af te spelen en zal er weinig aan te doen zijn. De enige optie is dan denk ik om er 1 mp3 bestand van te maken.
 
Frans;

Bedankt voor de snelle reactie!
Zelf maak ik veel gebruik van Cubase om muziek mee te maken.
Hiermee zou dit misschien ook wel kunnen.

Ik heb 200 GB aan MP3's en alle 'CD's' waarvan de nummers bij elkaar horen als een stuk zoals live-optredens , mixen enz vertonen deze pauzes.
Veel van mijn muziek heb ik via Usenet binnen getrokken.

Zou er geen speler zijn zonder deze kuren?
Het is ondoenlijk om alle nummers aan elkaar te plakken.
Ten eerste omdat een veel te veel werk is.
Ten tweede omdat mijn autoradio ook MP3 slikt.
Wil je dan naar halverwege de mix, dan loopt je duim na 5 minuten wel paars aan van die zoekfunctie. (in de auto ook niet echt veilig)
Bovendien; bij ieder klein hobbeltje schiet mijn vinger van de knop waardoor ik weer opnieuw kan beginnen. Erg frustrerend. Herkend iemand dit? :mad:

groet;

Vincent
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan