Film bewerken / frames

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander1988

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Berichten
483
Eej mede forummers,
Ik heb fraps gedownload om me zelf ingame op te nemen met Cod 2 dit heb ik nu gedaan.
Perfect loopt het, maar ik wil hem bewerken, ik wil dat als volgt aanpakken dat ik de film inmpoteer en elke move elke plaatje ( frame ). Simpel gezegd is een film miljoenen plaatjes achter elkaar!! en ik wil die hij schiet zien. Dat ik zo zelf me film kan maken. Heb dit geprobeerd met moviemaker maar geen suces dan maakt ie van de film alleen 9 kleine fragmenten.
Met welk programma kan ik dit het best doen ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon een standaard movie bewerker nodig voor een simpele XP bak en de film is een avi bestand van 3 GB wat ik leiner ook wil maken
 
Vitualdub...

Maar om precies te begrijpen wat je bedoelt, moet je wel in begrijpelijk Nederlands je vraag stellen.
 
ik neem me video bestanden nu op met fraps op een besturingsysteem van windows xp,
maar als ik bijv een film opneem van 10 min ofsow krijg ik een video bestand ( AVI ) van 3 GB, en ik zou deze graag wat kleiner willen maken hoe doe ik dit ? ( met welk programma ) Ik zou graag wel de kwaliteit van de video willen behouden maar hoeft niet perse
De video moet ook worden bewerkt zodat ik alleen de goeie stukken in een film kan plaatsen, zodat ik bijv verschillende films maak en in 1 film zie je bijv 5 headshots. Dat je dan van al die films de fragmenten eruit pakt waar je de headshots maakt. En dat aanelkaar plakt en bewerkt (dat het goed overloopt) Dat ik bijv van 10 verschillende film 50 headshots krijg te zien in 1 film gemonteerd. Met moviemaker lukt dit niet, want dan kan je de films wel importeren maar maakt ie 9 kleine fragmenten bijv van de film. En moet alleen de fragmenten hebben van de headshots zegmaar dan.
 
Laatst bewerkt:
Dat is dus een ongecomprimeerde avi. of een gruwelijk hoge framerate. Ik zie dat fraps tot een framerate van 100 fps gaat. Met een resolutie tot wel 2560x1600. Je moet je voorstellen dat een DVD er zo'n 720 x 576 pixels op nahoudt met een framerate van 25 fps. Dus dat scheelt nogal (gewoon de getallen met elkaar vermenigvuldigen en je ziet het enorme verschil)

Op zich zou moviemaker best iets moeten kunnen, maar ik denk dat je aan virtualdub(mod) iets meer hebt.

Waar ga je het voor gebruiken...op dvd?
 
eerst wil ik een fimpje maken die lekker klein is dat ik hem met gemak op me website kan uploaden enz en misschien nog op dvd, en zou dat ik hem op me USB stick van 2 GB kan zetten

maar waar ken ik een freeware van dat progammaatje krijgen
 
Moviemaker should do...

Het enige is dat bij de import van de film, moviemaker clips maakt op basis van de omvang van het bestand en/of scenewisseling. Deze clips aaneen is de hele film.

Dit zijn jou 9 fragmenten waarschijnlijk.

Met CTR+M kun je deze weer aan elkaar plakken...twee clips selecteren in de juiste volgorde en CTR+M. De film bestaat daarna uiteindelijk uit een clip.

je kunt daarna zelf je gewenste clips maken door te knippen op de juiste plek (CTR+L). Met ALT-pijltoets links of rechts loop je van frame naar frame. Dat wat je niet meer gebruikt verwijder je.

Het het combineren en splitsen doe je in het collectiescherm NIET in de tijdlijn.

Je eigen gemaakte clips zet je in de gewenste volgorde in de tijdlijn wellicht voorzien van eventuele overgangen en/of effecten en eventueel een stoer muziekje in de extra geluidsbalk. Groot voordeel van clips is dat je ze meer dan één keer kunt gebruiken in je film.

Je kunt het opslaan als een DV-AVI voor PAL dan heb je zowiezo een AVI bestand dat geschikt is om later om te zetten naar MPEG2 voor DVD.

Als je in het bezit bent van Nero(Express), dan kun je het in één keer gereedmaken voor DVD. Eventueel inclusief menu.

Je kunt met moviemaker ook een en ander opslaan voor het web en andere toepassingen het zijn dan wel .wmv bestanden.

De helpfunctie in MovieMaker is in principe voldoende voor wat extra uitleg.



By the way als je de settings van FRAPS vóór opname van je scenes kunt instellen op 25 fps, resoltie 720x576, dan scheelt het heel veel rekenwerk voor de pc om er een mooie film van te maken. Virtualdub(mod) kun je gebruiken om je bestaande film "terug" te zetten naar een acceptabele resoltie en framerate.
 
Heel erg bedankt voor de reactie ,

Dit scheeld me weer werk om te leren met andere progamma's om te gaan :p

Groeten Sander
hierbij sluit ik het topic
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan