7.4 GIG op een 4.7 GIG schijf branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
ik heb de volgende files
in totaal ongeveer 7.5 Gigabyte groot mijn vraag is is het mogenlijk deze op een 4.7 schijf te branden en welk programma dat eventueel mogenlijk maakt
VIDEO_TS.BUP
VIDEO_TS.IFO
VTS_01_0.BUP
VTS_01_0.IFO
VTS_01_0.VOB
VTS_01_1.VOB
VTS_01_2.VOB
VTS_01_3.VOB
VTS_01_4.VOB
VTS_01_5.VOB
VTS_01_6.VOB
VTS_01_7.VOB
 
Dat kan met DVD Shrink.

Daarmee kan je de dvd laten comprimeren, of zelf kiezen welke bestanden je weg laat (menu's, extra's, ondertitels), totdat je op een grootte van 4,7 GB zit.
 
Dat kan met DVD Shrink.

Daarmee kan je de dvd laten comprimeren, of zelf kiezen welke bestanden je weg laat (menu's, extra's, ondertitels), totdat je op een grootte van 4,7 GB zit.

Ja, en als je wilt dat er geen kwaliteitsverlies optreedt (dat verlies is niet erg groot, maar is er wel), dan moet je het branden op een dual-layer dvd'tje.:)
 
Had dat er maar niet bijgezet...toch wel logisch dat als je comprimeert dat de qualiteit slechter wordt :D?

Verder is het een uitstekend programma...is mij meerdere keren van dienst geweest:D
 
DVD Shrink kan inderdaad comprimeren maar ik betwijfel of hij van 7.4 GB het kan comprimeren naar 4.7 GB.Ik denk het niet eerlijk gezegd. Dan is de optie van Michael4446 veel beter,gewoon een DL DVD kopen want die branders van tegenwoordig ondersteunen dit niet voor niks en je houd mooi je complete DVD in goede kwaliteit. Ik heb laatst nog een Live concert van 7.8 GB gebrand op een DL en dat ging met Nero perfect.Je hoeft niks in te stellen hij doet alles vanzelf.
 
Had dat er maar niet bijgezet...toch wel logisch dat als je comprimeert dat de qualiteit slechter wordt :D?

Verder is het een uitstekend programma...is mij meerdere keren van dienst geweest:D

Nou, je weet maar nooit. Als je echt gaat letten op beeld en geluid is het wel wat minder, maar verder is DVD Shrink inderdaad een top-programma!:)

@ Raymond, ik ben het met je eens. Een dual-layer'tje kost wel wat meer maar je behoudt wel de kwaliteit. Maar ik denk wel dat 7.4 naar 4.7 gaat lukken, want eventueel kun je er nog dingetjes uithalen die je niet nodig hebt, zoals andere ondertitelingen, extra audiobestanden enz.
 
Okay, ik gebruik het zelf niet meer daar hij niet met mijn sata branders werkt( ik weet ook niet waarom) maar inderdaad het kwaliteitsverlies is toch echt te zien hoor.
 
Mijn vuistregel is: zodra Shrink moet comprimeren tot onder de 75%, hoeft het voor mij niet meer. Het beeld van een film (de kleuren etc. etc.) zien er dan net zo uit als een gezonde knaap die 6 dagen lang 40 graden koorts heeft gehad t.g.v. een griepje : zo bleek / schraal als wat.
 
ik heb plm 250 mb niet aangeklikt en het staat op een 4.7 dvd en de kwaliteit is ok
allemaal dank voor de uitleg
 
250 MB is slechts 1/4 gig, m.a.w. je hebt uiteindelijk dus 7.15 gig laten shrinken.
 
Nee, andersom, hij heeft 250 MB uitgevinkt en vervolgens het restant (7.15 gig) laten shrinken.
 
Weet je nog tot hoeveel procent Shrink moest "knijpen". Daar ben ik best wel een beetje nieuwsgierig naar, zeker als de kwaliteit nog goed is gebleven, want een hoofdrekensommetje leert dat Shrink tot ongeveer 60% heeft moeten knijpen. (klopt dat zo'n beetje?)
 
Weet je nog tot hoeveel procent Shrink moest "knijpen". Daar ben ik best wel een beetje nieuwsgierig naar, zeker als de kwaliteit nog goed is gebleven, want een hoofdrekensommetje leert dat Shrink tot ongeveer 60% heeft moeten knijpen. (klopt dat zo'n beetje?)



Klopt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan