i-tunes herkent/blokkeert dvd/cd drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

sannejobas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2007
Berichten
2
hallo,

Ik ben een enorme kluns als het op computers aankomt en zoek me helemaal suf naar een oplossing voor mijn probleem met i-tunes.

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik heb sinds kort een i-pod touch aangeschaft en vanochtend i-tunes geinstalleerd op mijn HP computer met Windows XP.

Nu wil het geval dat het inladen van cd's de eerst 2 keer goed ging maar na een 3-tal cd's bleek de computer mijn cd/dvd drive niet meer te herkennen. Ik heb systeemherstel gedaan en opnieuw i-tunes geinstalleerd maar dat heeft het probleem niet verholpen.

Nu heb ik wat gegoogled en kwam allerlei opmerkingen tegen over drivers die niet compatible zijn en opnieuw installeren. Voordat ik nu mijn hele computer verknal hoop ik dat jullie mij tips kunnen geven over wat te doen. Ik begrijp er niets meer van.

alvast super bedankt.
groetjes,
Sannejobas
 
Welkom bij Helpmij.nl

Wegens het ontbreken van reacties verplaats ik de vraag, je wordt er automatisch naar toe gebracht
 
Klik rechts op "Deze computer" op je bureaublad en kies "Eigenschappen". Ga naar "Hardware" en dan "Apparaatbeheer". Klik op het plusje naast "Dvd-cd/rom-stations" en klik rechts op elk van de twee DVD/CD-stations. Kies "Installatie ongedaan maken" bij alle twee (als je twee DVD/CD-stations hebt uiteraard). Sluit alle vensters en herstart je PC. Herkent iTunes ze nu weer?

NB: kijk voor de zekerheid in iTunes bij "Bewerken, Voorkeuren" en dan het tabblad "Geavanceerd" en vervolgens bij "Importeren". Selecteer de actie die iTunes moet ondernemen bij het plaatsen van een CD. Neem bijvoorbeeld "Vragen om cd te importeren". Maar het probleem zal niet aan iTunes te wijten zijn denk ik.
 
dank je,

maar mijn computer geeft het dvd-station helemaal niet meer weer dus kan niets aanklikken.

Ik heb begrepen dat dit wel vaker gebeurt met i-tunes maar vind nergens een oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan