Waarom op dvd speler wel beeld en geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hennepen

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2001
Berichten
136
Beste allemaal,

Gisteren een film gedownload, deze vervolgens gebrand. Het zijn twee mappen waarvan uiteraard een met video ts en een met audio ts. Op de computer heb ik geluid plus beeld, maar in mijn dvd speler huiskamer krijg ik wel beeld maar geen geluid. Ik heb de film in verschillende sperlers gestopt, maar op geen eentje hoord ik het geluid. Wie kan mij helpen?
Vast heel hartelijk bedankt
Hennepen:eek:
 
Ook met de afstand bediening een Audio weergave gekozen?
 
Mogelijk is het geluid op de DVD een standaard die de dvd speler niet ondersteund [Dolby Digital, AC3, DTS o.i.d.]
Bij de conversie even omzetten naar PCM, dat vreten alle dvd spelers...
 
Beste Crash,

Dit wel gedaan, maar helaas.

Beste Erpcity,

EWat jij zegt lijkt mij wel wat, maar waarmee en hoe ik dat moet doen weet ik niet. Wil je mij vertellen wat ik moet doen?
Jullie samen vast badankt.
 
Geef eens aan wat voor dvd speler je hebt. Het lijkt me stug dat deze geen Dolby digital (5.1)ondersteund, waarin de meeste gedownloade films het geluid hebben
 
Wat staat erop die dvd's. Op het frontje staat vaak aangegeven wat er ondersteund wordt.
 
Hoi Crash,

Helaas heb ik geen frontje. Het is een muziek dvd van Mark Knopfler en Emmylou Harris.
Het zijn ook vob files enz.
Hen je er iets aan?
Helaas moet ik een klein uurtje werken. Ik kijk daarna wat jouw antwoord is Crash. Wederom bedankt en ik ben benieuwd
 
Ik bedoel de frontjes van de DVD-spelers.:)
 
De meeste recente muziek dvd's zijn in Dolby Digital 2.0 [paar gechecked van Mark en Emmylou], daar kunnen de meeste [niet te oude] dvd spelers wel mee overweg....
 
Bedankt beiden weer voor het antwoord. Ik heb inmiddels gebeld met de vrienden in Den-Haag ( daar waar ik het heb uitgeprobeerd ) en de een heeft een dvd-speler van nog geen jaar oud en de andere zijn beiden ouder. Ik heb ze geadviseerd om maar op alle audioknopjes die zich op de afstandbediening bevinden, te drukken. Het is nl zo dat een buurman van mij hier in de straat wqel geluid heeft, dus het moet er zijn. Zodra ik berichten binnen heb, zal ik het hierop de site zetten, goed?Nogmaals hartelijk dank. Ik ga er zelf ook mee aan de slag, maar er wordt tv gekeken op dit moment en daar kan ik beter nog even niet komen. Overigens de dvd is 2 jaar geleden opgenomen.:):):):):)
Groetjes van Hennepen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan