wel ondertiteling op de pc, niet op de tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmAaErkA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 sep 2003
Berichten
1.352
Hoi,
heb net mbv vobsub een ondertiteling onder een film gezet. Op de pc werkt die prima maar zodra ik het avi bestand op de dvd-recorder op mn tv afspeel zie ik geen ondertiteling meer. Wat doe ik fout?
 
Ondertiteling te "laag" geplaatst waardoor deze op de TV niet meer te zien is?
In het DVD menu de ondertiteling geselecteerd aan / uit ?
 
had de tv-formaten al veranderd maar er was geen ondertiteling te zien..Op mn pc zie ik hem mooi onderin de film, op de tv helemaal niks..
En de subs had ik al ingeschakeld op mn dvdrecorder:cool:
 
Rest nog het zwaaien met een toverstokje......................
 
Hoi,
heb net mbv vobsub een ondertiteling onder een film gezet

A: je hebt de film met bijvoorbeeld Vitualdub opnieuw ge'encode zodat de ondertitel vast gebakken zit in het beeld????
--Dan zou het ook op je DVD speler zichtbaar moeten zijn

B: je hebt Vobsub gedownload en tijdens het afspelen op je PC werd het weer gegeven, toen heb je de avi samen met *.srt ( zelfde bestandsnamen) bestandje op DVD gezet en toen zag je niks op je DVD speler.
--Je DVD speler ondersteunt wel Divx maar geen srt ondertitel bestanden.
 
ik heb de subtitle er ingebakken zoals optie A. Daarom is het zo raar dat ik het wel zie op mn pc maar niet op de tv..
 
als je de DVD op je PC afspeelt zie je dan rechtonderin de groene pijl van vobsub???
 
als ik de dvd afspeel in mn mediaplayer dan komt er idd in de taakbalk een groen pijltje te staan van directvobsub met daarnaast FF FFd video decoder
 
Hieruit maak ik op dat de ondertitels op dat moment weergegeven worden door VobSub en dat ze niet in de film zit ingebakken.( zet Vobsub maar eens op titels verbergen )
Het opnieuw encoden ( samen voegen van video frames met ondertitel ) is dus niet goed gegaan.
 
ga ik dat morgen nog een keer proberen...of zijn er nog betere programma's waarmee ik dat kan doen?
 
Eerlijk gezegd geen idee, heb geen geduld om 2 of meer uur te wachten voordat zo'n film opnieuw ge' encode is, VirtualDub is wel een beetje de standaard volgens mij.
Zelf speel ik veel films op mn TV af via de PC of download ik kant en klare DVD's met ondertitels
 
doe morgen dan nog maar eens een poging..Bedankt in ieder geval, benw eer wat wijzer geworden:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan