avi2dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

wjm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2007
Berichten
4
Ik wil een avi bestand omzetten naar dvd. Dit kan met nero, avi2dvd etc.
Echter in het avi bestand zelf zit zowel een nederlandse als engelse ondertiteling. Als ik de brandprocedure in gang zet, dan zie ik in de preview beide ondertitels. Uiteraard wil ik alleen de nederlandse zien. Wie weet hoe ik dit kan realiseren?
 
Bedoel je dat je een avi bestand hebt en verder geen andere bestanden (de ondertiteling zit dus permanent in de film, lijkt me onlogisch want dan kun je nooit twee talen tegelijk zien...:shocked: ), of heb je bij je avi bestand 2 files, een Engelse ondertiteling en een Nederlandse, los van de film?
Bijv. een xxxx.srt bestand.
 
Ik heb inderdaad maar 1 bestand een .avi en verder geen srt bestanden. Het vreemde is dat als ik de avi file afspeel met windows media player zie ik alleen de nederlandse ondertiteling, maar als ik de film in nero naar een dvd wil branden zie ik de nederlandse en engelse ondertiteling. Wazig toch.
 
Heel vreemd. :confused: Waar zie je Nederlandse en Engelse ondertiteling, gescheiden boven elkaar, of onleesbaar op elkaar geplakt? Met welk deel van Nero maak je de DVD (Vision, Express, BurningRom,...)?
 
jelle,
ik zie de nederlandse ondertiteling op de voorgrond en de engelse ondertiteling op de achtergrond. Ze vallen deels over elkaar (4 regels), maar zijn wel leesbaar. Als volgt
Nederlands
Engels
Nederlands
Engels
Ik brand met nero vision
 
Waarom brand je hem niet gewoon? Kost je hoogstens de prijs van een schijfje. Harde kans dat je DVD-player hetzelfde doet als WMP: één ondertiteling laten zien. Of na het branden blijkt dat er ook nog een menuutje in je avi zat en dat je kunt kiezen uit ondertitelingen.
 
Boeing, dat moet ik misschien maar doen. Ik had gehoopt dat dat probleem bij iemand bekend zou zjin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan