filmpjes van Netlog en Youtube halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Racingboy

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2004
Berichten
97
Ik heb enkele mooie filmpjes gevonden op netlog en YouTube.
Zou er mij iemand kunnen vertellen hoe ik die van de site op mijn harde schijf zou kunnen zetten.

Een voorbeeldje,
Ik zou graag het volgende filmpje op mijn pc hebben. http://nl.netlog.com/go/videos/videoid=522254

Kan er me iemand vertellen hoe hij dit gedaan heeft.

Mijn Dank.
 
Filmpjes van YouTube kan je downloaden met sites zoals Keepvid.com. Kopieer de link van de YouTube pagina, en zet hem daarin. Download de file die je ziet, en als je hem hebt hernoem hem van get_video naar get_video.flv (gewoon achter de bestandsnaam zetten). Je hebt een flashplayer nodig om hem af te spelen, zoals VLC.
 
Dit werk zeer goed maar spijtig genoeg enkel voor Youtube filmpjes.
Bestaat er echt niets waarmee je filmpjes van netlog kan downloaden??
 
Het filmpje van netlog, gebruikt in je voorbeeldje, staat na één keer afspelen in je browser al netjes in de browser-cache. Het is dan dus al gedownload. :) De grootte is 9783kB.

Speel ik het bijv. af in IE dan wordt het op mijn pc opgeslagen als FX_P91Xt4gM[1].flv
Maar speel ik het af in FF dan wordt het hier opgeslagen als DBFF4E15d01
In het eerste geval kun je het zo kopiëren naar een andere map en vandaar afspelen.
In het tweede geval kopiëren en nog even die extensie .flv toevoegen aan de naam.

Nog een FLV-player (die het bij mij beter doet, weet niet waarom) :
http://www.wimpyplayer.com/products/wimpy_standalone_flv_player.html
 
Sorry dat ik zo lastig doe, maar waar vind ik die browser-cache?
Ik gebruik windows xp en FF.

Mijn dank
 
Helemaal niet lastig, we doen het met plezier.

Het is wel het makkelijkst met IE. Als je het daarmee net hebt afgespeeld kun je bijvoorbeeld je hele schijf afzoeken op *.flv en daarna de gevonden bestanden sorteren op grootte en het bestand van 9783kB er zo uit halen.

De browser-cache bestanden van FF staan bij mij in
C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\ylbi9fui.default\Cache
Bij jou misschien net weer even anders. Zoek, als je het niet direct kunt vinden, op "cache", dan zul je de map waarschijnlijk wel tegenkomen. Ook hier weer in die map zoeken naar bestand met grootte 9783kB.

Maar in dit specifieke geval is mij natuurlijk het adres van het bestand bekend dus het allereenvoudigst is nu de volgende manier die misschien niet helemaal netjes is :
Kopieer dit adres "http://video2.netlog.com/v/oo/FX_P91Xt4gM.flv" (zonder de aanhalingstekens) naar het adresveld van Firefox en druk op Enter. Je krijgt de vraag "Wat moet Firefox doen met dit bestand?". Kies voor "Opslaan op schijf", op het bureaublad bijvoorbeeld, en je bent er.

Succes.
 
Dit is me succes afgerond waarvoor mijn dank.

Maar bestaat er nu een converter voor van een *.flv bestand naar een *.mpeg of dergelijks bestand te gaan??

Mijn Dank
 
Een makkelijker manier om de cache van FF te vinden is de volgende :

Tik "about:cache" (zonder de aanhalingstekens) in het adresveld van Firefox en druk op Enter.
Onder het kopje Disk cache device wordt nu het adres van de Cache Directory getoond.
Je kunt de inhoud van de cache vanaf die pagina ook opvragen met "List Cache Entries" maar wat je dan te zien krijgt is minder handig, want niet te sorteren.
Ik werk wel nog met Firefox versie 1.5.0.12 maar neem aan dat het ongeveer hetzelfde is gebleven in latere uitgaven.

Super kan die conversie misschien doen. Heb daar weinig ervaring mee.
http://www.erightsoft.com/SUPER.html

Graag gedaan. :thumb:
 
ok jullie hebben me super kunnen helpen.
Vooral dankzij die "about:cache" heb ik eindelijk alles deftig terug kunnen vinden.
Naar mijn veronderstelling zijn dit voorlopige bestanden die zijn gedownload.
Klopt dit? Zo ja, dan mogen deze op tijd eens verwijdert worden om de pc sneller te laten verlopen.

Bedankt
 
Die Riva FLV Encoder die Boeing_737 aanraadt lijkt me inderdaad handiger.

Klopt het zijn tijdelijke bestanden die het surfen vaak kunnen versnellen. De mappen hebben een bepaalde maximale grootte die je zelf in kunt stellen. Zelf leeg ik de cache van zowel IE als FF regelmatig met IE Privacy Keeper en/of CCleaner. Wel oppassen met die progjes, ze kunnen ook te veel verwijderen waarna je problemen kunt krijgen.
 
Ieder heeft daar z'n eigen methode voor, de één hoeft niet beter dan de ander te zijn. In Internet Explorer 7 kun je via Extra, Internetopties, tabblad Algemeen inderdaad de maximale schijfruimte instellen voor die Tijdelijke Internetbestanden. Klik op Instellingen onder Browsergeschiedenis. Als je die schijfruimte op 50 Mb zet (zoals ik :)) hoef je er eigenlijk niet meer naar om te kijken. Klik je op Verwijderen onder Browsergeschiedenis, dan kan je die Tijdelijke internetbestanden toch alsnog verwijderen. Ik persoonlijk zie daar de zin niet van in, tenzij je een "malware" er van verdenkt zich in die map Tijdelijke Internetbestanden te hebben "verscholen". Maar ook Geschiedenis, de lijst van webadressen die je hebt bezocht. Daar kun je ook een maximum voor instellen, bij mij is dat 1 dag. Ook daar heb ik verder geen omkijken meer naar

Edit: in IE7, Extra, Internetopties, maar dan het tabblad Geavanceerd kun je bovendien aanvinken, dat iedere keer als IE7 wordt afgesloten de map Tijdelijke Internetbestanden wordt geleegd. Medunkt, mogelijkheden genoeg binnen IE7 zelf. :)
 
Laatst bewerkt:
is een redelijk oud bericht, maar het filmpje dat de topicstarter wilde downloaden is nu niet meer beschikbaar.
Datzelfde filmpje downloadde ik ook (want het is echt een hilarisch filmpje)
echter door een recente format ben ik dit kwijtgeraakt.

Iemand die het filmpje toevallig gedownload heeft en nog staan heeft?

Bestaat er trouwens een firefox-addon voor netlog filmpjes te downloaden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan