Krijg geen nieuw Ip toegewezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

QuiCk01

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2007
Berichten
314
Kan ip niet vernieuwen

Hallo,

Ik heb sinds 2 dagen opeens geen internet meer. Ik heb al gezocht en vond dingen zoals verbinding herstellen, router uitzetten , switch uit enz enz.

Ik heb bij verbinding herstellen gezien dat hij geen ip adres krijgt, kan vernieuwen o.i.d.
Hoe kan ik dit weer normaal krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Hoe ziet je netwerk eruit?

Heb je een router? Zit de pc gelijk achter het modem? Andere netwerkkaart geprobeerd?
 
Hoe ziet je netwerk eruit?

Heb je een router? Zit de pc gelijk achter het modem? Andere netwerkkaart geprobeerd?

Oke ik zal het even proberen uit te leggen. Het moden staat in de woonkamer en daarvandaan gaat er een draad naar de router die bij pc1 staat in de woonkamer.
Dan gaat vanuit daar weer een draad naar de 2e verdieping waar hij uitkomt op een switch en vanuit die switch gaat hij naar mijn pc.

Nu hebben we 2 weken geleden wel nieuw modem gehad van kpn waarmee we ook draadloos kunnen internetten.
Ik heb al geprobeerd om de cd van kpn erin te doen maar dan vind hij het modem niet :(


@Lucabrasi
De link doet het niet dan kan de pagina niet worden weergegeven.


Het rare is, hij deed het gewoon al lang alleen ik starte op een dag me computer op en werkt het nietmeer :(

PS: Zou ik misschien de drivers van de internet instellingen op me moederbord ff moeten opnieuw instaleren of heeft dit er niks mee te maken?
Me internet gaat via me moederbord want ik heb geen netwerkkaart.
 
Modem, router en switch al eens van het stroom gehad?

Me internet gaat via me moederbord want ik heb geen netwerkkaart.

Netwerkkaart zit onboard ;)
 
Alles geprobeerd.

Ja we bedoelen hetzelfde.


Het is nogsteeds niet opgelost :(:(:(
 
Kijk eens in apparaatbeheer of er een uitroep- of vraagteken bij je netwerkkaart staat
 
Niets, heb nu ook nieuwe netwerk kaart erin gedaan maar het probleem is hetzelfde

Hij zegt; Kan ip niet vernieuwen.
 
Hang pc2 eens rechtstreeks achter de router of vervang de kabel eens die van de switch naar pc2 toe gaat. Kun je uitsluiten dat het om de switch of kabel gaat
 
Oke ik heb dus net de pc ff gelijk achter het modem/router gezet en ik kreeg nogsteeds geen verbinding. Ik denk dan ook dat het iets te maken heeft met de instellingen o.i.d
 
Ik heb er even een screenshot van gemaakt.
 

Bijlagen

  • in1.JPG
    in1.JPG
    95,5 KB · Weergaven: 40
Heb je de dhcp server aanstaan ?
Zoniet moet je ff handmatig je ip adres intypen bij status/eigenschappen/internet protocol.
 
Ik wil het wel handmatig intypen alleen ik heb echt geen flauw idee wat ik moet invoeren.
ik ga ff kijken naar dat dhcp.
 
Geen dhcp gevonden.

Wat moet ik handmatig intypen?
Ik weet die getallen namelijk niet:(
 
Staat in het boekje van je router. Welke router heb je?
 
Helaas ook geen effect.

Wat moet er bij DNS e.d worden ingevult?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan