Video capture probleem met Terratec Cinergy 600

Status
Niet open voor verdere reacties.

FransPteV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
4
Ik heb altijd probleemloos met een Terratec Cinergy 600 TV kaart video van VHS tapes of de tuner kunnen capturen. Na een herinstallatie van XP prof werkt dit niet meer en ik kan het probleem niet vinden.
Ik heb alle software weer geinstalleerd, drivers geupdated en het K-lite codec pack geinstalleerd. Tijden het capturen wordt er wel een AVI file aangemaakt, echter bij het afspelen is het beeld verstoord (typische digitale artefacten) en geluid is soms aanwezig en soms niet. De AVI file die gemaakt is kan ik ook niet inlezen met WinDVD creator 2.
Ik mis waarschijnlijk een instelling of toch nog een codec.
Ieder idee is van harte welkom, daar ik niet het idee heb dat een herinstallatie van XP de oplossing gaat geven
Alvast bedankt voor je reactie.
Frans
 
lijkt mij een warmte probleem.
Zit er een ventilator op de kaart???
En doet deze het nog wel
 
lijkt mij een warmte probleem.
Zit er een ventilator op de kaart???
En doet deze het nog wel

Ja, de ventilatoren lopen. Ik zoek het eerder in de hoek van codecs, maar welke? Systeem heeft verder geen enkel probleem.
 
Ik neem aan dat het een software capture kaart is.
Dan kan het ook in de drivers van je gewone videokaart zitten.
Voldoende werkgeheugen over???
alle chipset drivers geinstalleerd.

p.s. ook eens kijken naar de kaarten van hauppauge.
Niet duur en met hardware capture.
 
Ik neem aan dat het een software capture kaart is.
Dan kan het ook in de drivers van je gewone videokaart zitten.
Voldoende werkgeheugen over???
alle chipset drivers geinstalleerd.

p.s. ook eens kijken naar de kaarten van hauppauge.
Niet duur en met hardware capture.

Dank voor je reactie. Ik ben nog even aan het zoeken geweest en met GSpot en ik vind dat de AVI header corrupt is. Het lijkt er dus op dat de software niet correcte AVI files genereerd. Inderdaad, de Terratec is een software capture kaart, echter dat heeft altij perfect gewerkt. Bij de herinstallatie heb ik overal de laaste drivers van genomen en ook de chipset drivers zijn geinstalleerd (ik heb de PC geherinstalleerd met de originele disken ed.). Misschien moet ik maar gewoon die PC opnieuw installeren, echter dat kost zoveel tijd, maar aan de andere kant: ik krijg het probleem ook niet opgelost.
 
Ik neem aan dat het een software capture kaart is.
Dan kan het ook in de drivers van je gewone videokaart zitten.
Voldoende werkgeheugen over???
alle chipset drivers geinstalleerd.

p.s. ook eens kijken naar de kaarten van hauppauge.
Niet duur en met hardware capture.

Hallo,

Ik ben erachter gekomen wat het probleem is. Ik heb windows XP geinstalleerd met de Cinergy kaart in de PC. Windows kiest dan drivers die later niet meer met de Cinergy drivers te overschrijven zijn. De oplossing is: alle kaarten eruit, XP installeren en dan de kaarten 1 voor 1 terugzetten en de drivers van de CD rom installeren. Alles werktt nu weer perfect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan