Probleem met Windows Movie Maker..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hulpnodigg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2007
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een probleempje met opgeslagen Windows Movie Maker bestanden, als ik ze heb opgeslagen (in een ander formaat dan .MSWMM), dan kan ik hem wel afspelen met Windows Media Player enz. maar dan is de kwaliteit ineens véél minder..

En als je dan met foto's werkt en je wilt ze op DVD speler afspelen, en dan ook nog zo'n groot beeld van de tv, dan is het nóg lelijker.. Je ziet het met name aan de huid van een persoon, het lijkt wel of je dan 10 jaar ouder bent geworden..

Weet iemand hier iets op, of is dit altijd zo..?

Alvast bedankt!
 
In Movie Maker kun je een project opslaan als .MSWMM, maar daar zit nauwelijks iets in. Alle foto's/films en of audio blijven staan op hun eigen plaats op je harde schijf, terwijl in dat .MSWMM-bestand alleen beschreven staat waar al dat materiaal te vinden is.

Wil je een diavoorstelling of film kunnen afspelen op je PC of TV, dan moet je Movie Maker aan het werk zetten om die foto's/films en audio te encoderen. Kies daarvoor onder "Film afwerken" de opdracht: "Opslaan op deze computer" of "Opslaan op CD/DVD". Er is en default-instelling, maar de specifieke instellingsgegevens, zoals het bestandstype, de bitsnelheid, de beeldgrootte, de hoogte-breedteverhouding en het aantal frames per seconde, worden in het gebied "Details van de instellingen" weergegeven. Je kunt deze default-instellingen wijzigen, zoek even naar het juiste knopje waarmee je toegang krijgt tot die instellingen. Het resultaat van de encodering, die enige tijd in beslag neemt, is een .WMV-bestand, in een map op je harde schijf, of op een CD/DVD.

In de Help-file van Movie Maker wordt veel beschreven over deze functies, kijk bij: "Windows Movie Maker gebruiken" en dan bij: "Films opslaan en verzenden".
 
Laatst bewerkt:
In Movie Maker kun je een project opslaan als .MSWMM, maar daar zit nauwelijks iets in. Alle foto's/films en of audio blijven staan op hun eigen plaats op je harde schijf, terwijl in dat .MSWMM-bestand alleen beschreven staat waar al dat materiaal te vinden is.

Wil je een diavoorstelling of film kunnen afspelen op je PC of TV, dan moet je Movie Maker aan het werk zetten om die foto's/films en audio te encoderen. Kies daarvoor onder "Film afwerken" de opdracht: "Opslaan op deze computer" of "Opslaan op CD/DVD". Er is en default-instelling, maar de specifieke instellingsgegevens, zoals het bestandstype, de bitsnelheid, de beeldgrootte, de hoogte-breedteverhouding en het aantal frames per seconde, worden in het gebied "Details van de instellingen" weergegeven. Je kunt deze default-instellingen wijzigen, zoek even naar het juiste knopje waarmee je toegang krijgt tot die instellingen. Het resultaat van de encodering, die enige tijd in beslag neemt, is een .WMV-bestand, in een map op je harde schijf, of op een CD/DVD.

In de Help-file van Movie Maker wordt veel beschreven over deze functies, kijk bij: "Windows Movie Maker gebruiken" en dan bij: "Films opslaan en verzenden".

Hee hallo,

Ik weet dat ik een beetje laat ben met reageren, maar ik had het nogal druk.

Maar goed, ik begrijp wel wat je bedoelt, maar het probleem is alleen de kwaliteit, ookal zet ik alles op het hoogste, het blijft lelijk.. Of is het soms niet mogelijk dat je een foto als hij met Movie Maker bewerkt is precies hetzelfde terugkrijgt in een .WMV formaat, qua kwaliteit..?

Ik weet echt niet wat het is.. En er zijn ook geen andere oplossingen..?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan