opent geen jpg bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.ploegstra

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Berichten
307
Tijdens mijn vakantie heb ik ca. 240 foto's gemaakt. Bij thuiskomst copieerde ik ze naar de -pc. De eerste 128 foto's opent hij wel; bij het restant geeft de windows viewer aan dat er geen voorbeeld beschikbaar is. Via picassa openen deze foto's ook niet. Met een wijziging van de extensie in png lukt dit ook niet. De desbetreffende foto's zijn nog wel zichtbaar op de camera.
Wat is hiervan de reden en is er ook een manier om deze foto's te openen.

bvd Harrie Ploegstra
 
Je zou de foto's die je nu niet kunt zien nog een keer kunnen kopieren. Ik vermoed nl. dat bij het kopieren iets mis is gegaan.

Denk er ook aan om, nadat je de bestanden gekopieerd hebt, de kamera te onkoppelen via de wizard "Hardware veilig verwijderen". Dit niet doen kan nl. ook voor data-corruptie zorgen (misschien is dit zelfs de reden waarom de laatste foto's in eerste instantie al niet goed op je computer zijn gekomen).

Succes,

Tijs.
 
Ik heb ze al naar een andfere pc gecopieerd. Ook dit geeft geen resultaat
 
Dan heb ik geen tips. Misschien (als de camera een memory-kaart gebruikt) kun je ze dan lezen en kopieren, zodra die memor-card gestopt in een cardreader van een computer (dus niet rechtstreeks vanaf de camera kopieren, maar vanaf de memory-kaart).

Tijs.
 
dat heb ik ook al gedaan, Ik zal nu proberen om met een andere camera waar een SD kaart in kan de foto's op de PC zien te krijgen.
eerst maar bedankt voor de moeite

groet Harrie
 
De vraag is niet opgelost, het probleem wel. Ik heb van mijn reisgenoten de vakantiefoto's kunnen kopieren. Vervolgens heb ik de memory card geformatteerd. Het fototoestel en het kopieren met nieuwe foto's werk weer goed.
Iedereen bedankt vooor de moeite.:thumb:
groet Harrie
 
Ondanks dat de kaart nu geformatteerd is en er nieuwe foto's op staan zou je PCinspector Smartrecovery kunnen proberen. Dit programma is in staat op geformatteerde kaarten en reeds diverse malen overschreven, oude foto's terug te vinden en om te zetten naar een weer bruikbaar bestand.
Mocht het lukken heb je in elk geval je eigen foto's weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan