breedband / inbel miserie

Status
Niet open voor verdere reacties.

colgate

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Berichten
115
pc net terug gekregen en heb weer miserie.

Als ik op internet wil gaan probeerd hij verbinding te maken met inbelverbinding en dan met 'breedbandverbinding' om dan te zeggen dat er een fout 815 is!!

Kan gewoon niet surfen, maar wel updaten!!!!!!!!!!!!!!

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=300799
 
Laatst bewerkt:
Dat kan je aanpassen in de Internet Opties (al ik goed begrijp wat je wil)

- Start
- Configuratiescherm
- Internet Opties
- Tabblad: Verbindingen
- Dan staat in het witte vak een of meerdere verbindingen. Deze(n) weghalen.
 
Controleer het volgende eens

1. Start Internet Explorer
2. Ga naar Extra --> Internetopties
3. Tabblad Verbindingen
4. Nu kun je de opties aanzetten nooit een verbinding kiezen

Note:
Opties 4 kun je gebruiken als je verder direct op internet kunt. Als je eerst een verbinding moet maken met internet via een inbelverbinding dan kies je voor de optie "altijd mijn standaard verbinding kiezen" Dit laaste heb je soms bij ADSL nodig. Je moet dan als je de pc aanzet eerst een verbinding opzetten voor je iets kunt doen.
 
dit lukte maar ondertussen wer iets geprobeerd en weer kopzorgen;

ik heb m'n 2 pc (desk&lap) eens verbonden met m'n router met bijgeleverde kabels(niet draarloos dus).
Wil dus internet op beide, maar wel met kabels.
Resultaat is dat je dan een netwerk hebt enz...enfin dat lukte me niet en dan alles weer zoals tevoor gedaan.
Als m'n internet kabel nu in m'n laptop steek kan ik surfen.
maar bij m'n desktop heb ik connectie maar zie geen pagina!!!!!!!!!!
In de link bovenaan kan ik wel zien dat ik surf als ik iets in m'n favorieten aanklik, ik krijg ook email en kan ze ook versturen!!!!

het is ook een HTTP 404 fout dat hij aangeeft, maar als m'n desktop afleg en die internet aansluiting in de laptop steek kan ik toch surfen en zie ik de pagina's.



ps : kan ik 2 pc met elkaar verbinden zonder een netwerk te moeten maken!?
 
"Controleer of de instellingen v/d firewall overeenkomen met de onderstaan instellingen om delen en detectie te laten werken"

dit staat bij netwerkcentrum.


ik heb iets gedaan met 2 pc aan te sluiten op m'n router. en er is nu een "workgroup" ik denk dat het probleem daar ligt.


ps:

Nooit een verbinding kiezen : staat aangevinkt

Lan instellingen :

Proxyserver voor het LAN-netwerk gebruiken...STaat aangevinkt
Alsook het adres "http://pac/telenet.be 8080 ingetikt
 
Laatst bewerkt:
Je zou de beide pc met de router moeten verbinden en dan even controleren of de gegevens die je van de router krijgt gelijk zijn op het ip-adres na.

Hoe:
1. Start-> Uitvoeren -> type CMD en klik op OK
2. Type in: ipconfig/all
3. Doe dit op beide pc's
4. Vergelijk nu
a. Ip-adres. Dit moet gelijk zijn alleen het laatste getal moet van elke pc anders zijn.
Dus 192.168.1.x waarbij de X op elke pc een andere getal moet zijn
b SubnetmaskerStandaardgateway/DHCP Server/DNS server moeten gelijk zijn op eide pc's

Voor Internet Explorer
Zet het vinkje eens uit bij proxy server. Normaal heb je dit niet nodig of je moet juist middels een proxy willen internetten.

Het beste kun je de werkgroepnaam op elke pc gelijk houden. Het is niet verplicht maar wel handig.

Hoe
1. Ga naar Start ->Instellingen -> Configuratiescherm -> Systeem -> Geavanceerde Instellingen (aan de linkerkant)
2. Klik op tab Computernaam
3. Klik op de knop Wijzigen
4. Geeft elke pc een unieke naam, bijvoorbeeld PC1 en PC2 etc. Maakt niet uit wat je invult.
5. Bij Lid van vul je een werkgroep naam in. Maakt niet uit wat je invult maar vul op beide Pc's hetzelfde in.
6. Klik op Ok en Herstart beide PC's nadat je dit gedaan hebt.

Bij Netwerkcentrum kun je nog dingen instellen mbt tot je eigen netwerk
1. Bij het kopje netwerk kun je links op de link Aanpassen klikken.
2. Kies voor Particulier netwerk en klik op Volgende en dan Sluiten
3. Herhaal deze stappen op de andere PC.
4. Herstart voor de zekerheid beide PC's

Werkt internet nog niet

In Internet Explorer kun je ook nog het volgende proberen op de pc waar het niet werkt.
1. Start Internet Explorer
2. Ga naar Extra
3. Kies voor Internetopties
4. Tabblad Geavanceerd
5. Klik nu op de knop Opnieuw Instellen.
6. Lukt dat niet dan klik je op Geavanceerd instellingen herstellen
7. Sluit Internet Explorer en start hem opnieuw
8. Controleer of het nu wel werkt.
 
kan nu weer surfen zoals het moet :) oplossing op mijn manier gedaan namelijk "herformateren:eek:"

Er was waarschijnlijk iets blijven hangen in mijn poging om een netwerk te maken.

Alvast bedankt voor de info mikeo, zal die info bij houden en als ik eens tijd heb weer toepassen.

Nu zal ik het op de oude methode blijven doen die soms ook moeilijk is, namelijk vandaag eens deze pc en morgen eens een ander gebruiken en iedere keer die internet stekker verwisselen:rolleyes:.

ps : Op m'n laptop heb ik nu m'n Norton 2007 verlengt naar 2008.
Op m'n desktop naar een 60 dagen Norton int sec. , zou ik daar m'n 2007 kunnen oplaatsen en updaten en misschien loopt hij ook tot 2008! Is een originele maar is geen package.

greetzz
 
Denk er wel even goed om dat je die 60 dagen versie compleet verwijdert.
Gebruik hiervoor de door Norton beschikbaar gestelde verwijdertool
Informatie en downloadmogelijkheid kan je hier vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan