hoe dvd branden die op je harde schijf staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronneke2

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2007
Berichten
6
ik heb al vanalles geprobeert om een film die op men harde schijf staat op dvd te krijgen. de film staat niet in een mapje, gewoon het teken van Windows Media Player. dvd shrink enzo vind het niet terug. met nero wel maar dan is het bestand te groot voor de dvd. moet ik de film omzetten naar een video ts bestand en dan branden met shrink of zijn er nog oplossingen? en hoe moet je dat omzetten?
alvast bedankt
 
Geef eens de naam, inclusief 3 letters achter de punt, en grootte van dat bestand
 
de naam van de film is the bourne ultimatum, 698 MB . wat bedoel je met inclusief 3 letters achter de punt?
 
wat bedoel je met inclusief 3 letters achter de punt?

Daar bedoel ik mee...... de drie letters achter de punt, dus is het b.v. een file die eindigt op .avi (dat zal wel denk ik), .wmv, .mpg enz. enz.
 
Ga naar mapopies=>weergave=> en daar het vinkje weghalen voor: extensies van bekende bestandstypen verbergen

Daarna zie je het wel
 
Dan moet je het bestand eerst even met WinRar uitpakken.... [het is gecomprimeerd]
 
ik heb net nog iets gevonden als ik probeerde het bestand te open met een ander programma dan media player en dan stond er the bourne ultimatum.avi
 
En heb je geen WinRar, dan kan dat ook prima met een gratis alternatief: 7ZIP:

http://www.7-zip.org/nl/

Maar ik denk eigenlijk dat die Bourne film geen .rar bestand is maar een .avi. Heb je wel goed gekeken?
 
Heb je winrar? Zoniet download het dan hier: http://www.winrar.nl/
Pak het bestand uit.... dan houd je een .avi over en die kun je met Nero Vision o.i.d. branden
 
het is dus een avi bestand maar met nero lukt het niet om te branden met nero 7 het is te groot.
welke optie moet je eigenlijk kiezen bij nero?
 
Dacht al dat het een .avi bestand zou zijn:D

Let op±

Wanneer de de film wilt branden om af te spelen op je stand/alone dvd speler, dan zijn er twee mogelijkheden

Wanneer je speler DivX ondersteunt dan moet je de avi branden als DATA op een cd, dus NIET als video, film of iets dergelijks. Daarna afspelen.

Wanneer je speler GEEN DivX ondersteunt, dan moet de .avi file omgezet worden naat DVD files, .vob. Dat kan met b.v. WinAvi, niet gratis...

Daarna als dvd videofiles branden met Nero op DVD.
 
Nero Vision
of gebruik WinAvi
of ConvertXtoDVD

Maar The Bourne Ultimatum past makkelijk op 1 DVD.......
 
Wanneer je speler GEEN DivX ondersteunt, dan moet de .avi file omgezet worden naat DVD files, .vob. Dat kan met b.v. WinAvi, niet gratis...

Nero of elk ander brandsoftware doet dat tegenwoordig toch ook of zit ik nou verkeerd.
Met ConvertXtoDVD weet ik zeker dat het werkt.
Uiteraard moet dan wel de codecs op je PC staan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan