Nieuw laptop met vista in bestaand netwerk plaatsen met xp computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

hageheld

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2006
Berichten
7
Hoi,
Ik heb een laptop aangeschaft met Vista erop. Nu draait er een netwerk met 2 XP computers via een be draad ethernetmodem met ingebouwde router. Thomson alcatel 546 multimodem. Ik heb een netwerk kabel in de laptop gedaan en krijg met geen mogelijkheid een netwerkverbinding. Vista wil dat ik een verbinding maak met opgave van gebruikersnaam/password, maar die zitten in de router en ik wil rechtstreeks via de router internetten. Ik snap er niets van. Hoe krijg ik het voor elkaar? moet ik iets instellen? Ik heb internet en dit forum afgezocht voor informatie en ik zie alleen antwoorden die ik niet snap of linken naar engelse websites waar helemaal geen wijs uit te worden is. Wie kan mij op duidelijke en eenvoudige wijze uitleg geven?
 
geef eerst die gegevens in (gebruikersnaam/password), eens de verbinding is gemaakt, zou je die normaal gezien niet meer moeten ingeven en kan je altijd op internet via je router.
 
Hallo !

Ik begrijp niet wat je bedoeld !

Als je de laptop aansluit op de router, wat gebeurd er dan ?

Krijg je een IP-adres toegewezen ?

Kun je de router pingen vanaf de laptop ?

Welke router gebruik je (merk/type) ?

Laatste firmware geinstalleerd ?

Greetz,

Harry.
 
netwerkadapter blijkt kapot

Hoi,
Ik begreep pas na deze reacties dat mijn probleem niet zomaar de instellingen zijn en dat er dus iets geks aan de hand was. Ik heb xs4all benaderd en die konden me ook niets anders melden dat het een kwestie is van netwerkkabel aansluiten op de router en klaar.. Nu blijkt het dus een hardwareprobleem te zijn en de laptop is naar de dokter.. Best lastig om daar achter te komen, het schijnt toch erg moeilijk te zijn om eenvoudig duidelijk te maken hoe een en ander werkt. Vooral als het niet werkt. Hartelijk dank voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan