Avi gedoe

Status
Niet open voor verdere reacties.

eskrimo

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2007
Berichten
5
Hallo,

Ik klink misschien een beetje als een dummie, maar ik snap er werkelijk geen ene sikkepit van.
Ik heb een film gedownload. Een .avi
Als ik deze film wil branden lukt dat niet. Er wordt gezegd dat er alleen maar VOB, IFO en BUP files geopend kunnen worden. (ik gebruik Nero Burning Rom 6).
Nou heb ik al op internet gegoogled en ben terecht gekomen op http://www.weethet.nl/dutch/video_which_codecs_gspot.php

Deze stappen heb ik gevolgd maar ik loop vast op het Gspot moment. Hier snap ik het niet meer. Ik heb mijn film geopend met dit programma, zie dat een heleboel dingen maar weet niet wat ik er mee moet. Kan iemand mij uitleggen hoe of wat?
 
Ik heb het volgende geprobeerd:

DVD-ROM (iso): Dit lukt wel maar m'n dvd speler herkent hem niet
DVD-Video: Branden kan niet
CD-ROM (iso) film is te groot
Video CD: Branden kan niet
Super video CD: Branden kan niet
Mini DVD: Branden kan niet
 
Wat is de bedoeling van het branden op schijf? Wil je het daarna afspelen op een stand-alone dvd speler bij de tv, of gaat het er om dat je de film wil bewaren op cd/dvd?
Als het de bedoeling is om de film te bewaren of later op een pc af te spelen, kies je in het brandprogramma voor "data-cd/dvd" zoals Kaballes al aangaf. Wil je er een echte dvd van maken dan kun je b.v. ConvertXtoDvd gebruiken om het avi bestand te coverteren naar het dvd-formaat.
 
Hallo eskrimo,

Ik gebruik ConvertXtoDVD om een .avi bestand m te zetten naar DVD.
Tevens kun je daar ook de ondertiteling .srt bestand in de dvd zetten.
Het programma is niet gratis maar werkt fantasties vind ik.
Hier is de link www.vso-software.fr en er zitten verschillende talen in.
Voorheen gebruikte ik WinAvi maar ConvertXtoDVD vind ik beter.

Suc6,
Wim
 
Het is de bedoeling dat ik de gebrande dvd kan kijken op tv, met een dvd-speler dus.
Ik heb de probeerversie van ConvertXtodvd gedownload en hij is nu bezig met omzetten. Er stond wel iets over een watermerk ofzo dus het zal mij benieuwen... Ik krijg vast één of andere reclameboodschap dwars door het beeld, vrees ik.
Als ik de officiele versie aanschaf, wat kost me dat dan?

Ik laat nog even weten hoe het gegaan is, hij moet nog een uur!
 
Hallo eskrimo,

Als je even gekeken had op de site had je gezien dat het 39,95 Euro kost.
Hoe snel het omzetten gebeurd ligt ook aan de snelheid van de pc.
Bij mij duurd een film omzetten ongeveer 45 minuten.

Suc6,
Wim
 
Het omzetten duurde 3 uur, incl branden. Maarja, ik heb dan ook nog een oud beestje. (voor nu nog even goed gennoeg)

De dvd kan ik afspelen op m'n dvd-speler. (helaas wel met een reclame boodschap midden in het beeld)

Wat de prijs voor de originele versie is, heb ik niet gezien, waarschijnlijk heb ik erover heen gelezen. In ieder geval bedankt! :thumb:

Zijn er geen gratis programmaatjes te krijgen dan?
 
Hallo eskimo,

Er zal best wel een gratis programma zijn, misschien dat iemand dat voor je weet.
Via omwegen is alles te krijgen maar dat mag niet he.
Om de beveiliging van DVD's te omzeilen gebruik ik DVDFab is ook niet gratis maar voor 41,09 Euro incl.BTW te koop en levens lange gratis update's
Dit programma heb ik net besteld maar je kunt het 30 dagen uitproberen en werkt volledig.

Met ConvertXtoDVD kun je als je de ondertiteling er ook in heb gezet, kun je kiezen om de ondertitel wel of niet weer tegeven.
39,95 Euro zonder BTW valt wel mee vind ik.

Suc6,
Wim
 
Hartstikke bedankt!
Ik ga er (denk ik) toch maar één aanschaffen. Want eerlijk is eerlijk, je hebt je centen er zo weer uit.

Ben blij dat ik in Jip en Janneke taal goede uileg heb gekregen! Nogmaals bedankt!
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan