mp3 opent niet met mplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis200

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2007
Berichten
3
Hallo, ik zit met het volgende probleem.
Als ik een mp3 bestand probeer te openen herkent ie de extensie niet. Dan geeft ie 2 keuzes aan van 1 Het bijbehorende prog via het web opsporen
2 Het programma in een lijst selecteren.
Als ik vervolgens optie 2 doe en windows media player selecteer opent ie em pas.
Daarbij staat ook nog 'Dit type bestand altijd met dit programma openen'. Dat gebeurt dus niet. Volgende keer als ik in verkenner weer een mp3 wil openen begint het verhaal weer van voor af aan. Hij pakt trouwens geen enkele player alleen dus als ik die optie 2 selecteer. Als ik rechtsklik-eigenschappen-Openen met: doe, kan ik players selecteren wat ik wil hij blijft Onbekende toepassing geven. Mapopties staan op de standaard instellingen.
Weet iemand hoe ik kan oplossen?

ps het gebeurt alleen met mp3. mpeg avi staat wel goed ingesteld en kan ik met eigenschappen veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Kun je die mp3 file-associatie niet gewoon in WMPlayer herstellen? Jij zult wel een latere versie draaien maar in versie 9 gaat dat via : Extra > Opties > tabblad Bestandstypen. Even een vinkje bij mp3 zetten.

Welk OS? Als bovenstaande niet werkt en Mapopties ook niet kun je natuurlijk ook nog direct het register in duiken.
 
dat vinkje bij bestandstypen heb ik al geprobeerd. Helpt ook niet.
Alleen dat van het register niet. Kan je dat uitleggen?
 
Welk operating systeem, Windows XP? Want in Vista zal het wel anders zitten.

Je kunt wel in Mapoties, Bestandstypen bij mp3 komen en bewerken?
Zo niet probeer dan eerst deze twee tweaks.

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Kellys corner regel 123 rechts de "UNDO"
Kellys corner regel 314 links

Zo ja, dan kun je daar via de knop "Bewerken" de acties "Openen" en "Afspelen" naar het juiste bestand laten wijzen. Of staat dat ook al allemaal goed?

In het register gaat het in hoofdzaak om de key HKEY_CLASSES_ROOT\mp3file.
Daarbinnen hoort HKEY_CLASSES_ROOT\mp3file\shell\open\command de waarde :
"C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe" /prefetch:6 /Open "%L"
te hebben (kan natuurlijk iets afwijken).

en HKEY_CLASSES_ROOT\mp3file\shell\play\command de waarde :
"C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe" /prefetch:6 /Play "%L"
 
bij bestandstypen staat geen mp3 en als ik die ga aanmaken en wil laten Openen met: , vervolgens media player kies, pakt ie em ook niet. Geavanceerd doet ook niks.
De register vermeldingen staan trouwens wel goed. Vrij vervelend allemaal.
Mis ik misschien een codec?
 
De naam vh bestandstype voluit is "Geluid met mp3-indeling" en de extensie is MP3.
Een codec mis je niet, lijkt me, want WMPlayer speelt ze uiteindelijk wel af.

Ik weet even niets meer, sorry, maar zoek wel door. Iemand anders misschien wel?
 
ik heb mij een ricatech mp4 gekocht en had in het begin geen problemen
nu wil ik hem aansluiten op de pc en in plaats van hem te openen begint hij direct op te laden ook al is hij helemaal opgeladen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan