DVD copy and burn

Status
Niet open voor verdere reacties.

herbanus

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2007
Berichten
44
Ik ben nog maar net bezig met dvd's branden etc, dus ben geen expert. Ik heb al vannalles gedownload en geprobeerd met nero, maar het lukt me niet echt. De problemen zijn de volgende: ik wil:

1: een originele dvd gewoon kopieren op een lege dvd
welk programma gebruik ik hiervoor het beste of hoe gaat dit met nero?

2: ik wil bestanden (avi, ...) van op mijn harde schijf op dvd zetten
welk programma(s) gebruik ik hiervoor en hoe gaat dit met nero?

Heb eens zitten zoeken, maar er bestaat blijkbaar geen programma die dit alles bezit??

Alvast merci voor de hulp ;)
 
1)
Een originele DVD is a) beveiligd en b) te groot om te branden op een single layer DVD en daar kan Nero niet mee omgaan.

Hiervoor heb je DVD Shrink nodig: http://www.dvdshrink.org/what.html
en hier: http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=71 kun je lezen hoe je het moet doen.
Het aldus verkregen resultaat kun je met Nero branden op DVD als dvd video files.

(ik hoop dat dit mag van de mods...)

2)
Avi files kun je WEL branden met Nero maar:

Wanneer je stand-alone dvd speler DivX ondersteunt, dan een AVI als DATA (een dus niet als video) branden op cd of dvd.

Ondersteunt je stand-alone dvd speler geen DivX, dan moet je de avi omzetten naar DVD files, dat kan b.v. met WinAvi, helaas niet gratis
 
Laatst bewerkt:
ok ik ga dit direct eens bekeken. Heb nu al eens gekeken voor die alcohol 120%, maar het gaat telkens om trial versies. Weten jullie niet of er ergens een volledige gratis versie bestaat van zo'n soort programma om dvd naar lege dvd's te kopieren?
 
Alcohol 120% gaat sowieso niet werken helaas...

Het door mij aangegeven DVD Shrink is helemaal gratis en doet alles wat je wilt!
 
ben schrink aan het gebruiken en het is gratis en werkt momenteel goed! ik hou jullie op de hoogte. Merci
 
het is dik in orde. heb een gekopieerd en hij werkt perfect. Ideaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan