Sonic RecordNow -> computercrash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrick11

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Berichten
2
PC crasht bij RecordNow

Hallo, ik ben nieuw hier, en ik weet niet zeker of ik wel op de juiste plaats ben voor mijn vraag. Zoniet, mijn excuses.

Voorheen gebruikte ik naar volle tevredenheid het programma Sonic RecordNow om mijn CD te branden en te kopieeren.
Ik heb deze verwijderd om eens een ander programma te gebruiken die hetzelfde kan. Achteraf heb ik spijt en wilde mijn 'oude' en vertrouwde RecordNow weer terug.
Na de her-installatie blijkt mijn computer te crashen nadat ik RecordNow opgestart heb.
Na een dubbelklik op de snelkoppeling komt er een zwart beeld waarna de PC blijft hangen. Ook het LEDje van mn numlock-toets reageert dan niet (het LEDje gaat niet aan of uit). Hieruit concludeer ik dat de PC gecrashst is. Het enige wat dan nog helpt is een reboot.

Ik heb RecordNow verwijderd (via configuratie -> software) en de PC opnieuw opgestart en geprobeerd om recordNow opnieuw te installeren. Installatie gaat goed, geen problemen, maar nadat ik dubbelklik op de snelkoppeling springt het beeld weer op zwart en zit de PC vast.

Ik werk op een volledig ge-update WinXP.

Wie helpt?
Bijvoorbaat bedankt,
Patrick
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat inmiddels het probleem opgelost is.
Vóór de crash verscheen een foutmelding:
"paceilui.dll is geen geldige windows-kopie, bla bla bla"
Ná de crash (en reboot) kwam er een melding van Windows dat het niet goed afgesloten was met de vraag om een foutenrapport te verzenden.
Dit hebben we gedaan en we werden onmiddelijk doorgelinkt naar een windows-site waarin stond dat we een specifieke driver moesten downloaden en installeren.
Aldus gedaan en na een reboot kan Record Now gewoon opgestart worden.

We hebben nog niet geprobeerd te branden maar we zijn in ieder geval al een stap verder. RecordNow start nu op zonder een crash.

Wordt vervolgd.

Gr

Update:
Probleem is opgelost. Ik kan weer branden na de driver installatie
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan