Magix foto op CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joti

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2001
Berichten
160
Met Magix foto op dvd heb ik een filmpje gemaakt. Nu zijn er diverse foto's over langs genomen, je ziet dan tijdens het afspelen aan beide zijden een zwarte rand. Kunnen deze op de een of andere manier verwijderd worden?
 
Laatst bewerkt:
Met Magix foto op dvd heb ik een filmpje gemaakt. Nu zijn er diverse foto's over langs genomen, je ziet dan tijdens het afspelen aan beide zijden een zwarte rand. Kunnen deze op de een of andere manier verwijderd worden?

1)Welke versie gebruik je van Magix?
2)Welk formaat hebben de foto's?
3)Welke instellingen heb je gebruikt tijdens het encoden in Magix(4:3 of 16:9)?
4)In welk formaat kijk je de DVD/Cd af?
 
1)Welke versie gebruik je van Magix?
2)Welk formaat hebben de foto's?
3)Welke instellingen heb je gebruikt tijdens het encoden in Magix(4:3 of 16:9)?
4)In welk formaat kijk je de DVD/Cd af?

1) Magix 4.0
2) staand 1712 x 2288, liggend 2288 x 1712
3) dat ben ik nog niet tegengekomen. Wanneer moet ik encoden en hoe doe ik dat?
4? Ik heb het filmpje nu alleen nog maar op de computer bekeken. Ik wil graag die zwarte randen verwijderen voordat ik het filmpje op dvd gaan branden
 
In Magix 4 kan je nog geen breedbeeld instellingen maken.
Is de monitor die je gebruikt 16:9/breedbeeld?
 
In Magix 4 kan je nog geen breedbeeld instellingen maken.
Is de monitor die je gebruikt 16:9/breedbeeld?

Ik heb een gewoon normaal beeld, maar ik weet echt niet of dit 16:9 breedbeeld is. Heeft dat nog invloed op het beeld?
Moet ik nog encoden?
 
Wanneer je een slideshow van je foto's maakt, en op DVD/CD wilt zetten, zal je deze idd moeten encoden tot een "film"
Het vob bestand wat Magix heeft aangemaakt zal samen met de overgangen/tekst/muziek worden omgezet naar een VIDEO_TS bestand.

Dit is dus idd noodzakelijk.

Wat betreft je beeldverhouding moet je hier dus ook rekening houden mbt de resolutie van je foto.
Voordat je de foto's verwerkt in Magix zal je ze 1 voor 1 moeten resizen naar de juiste resolutie. Anders krijg je vervormde foto's.
Ik meen dat 720*576 de juiste resolutie is voor een 4:3 beeldformaat.
Zo voorkom je ook dat er ongewild stukken van je foto's wegvallen.
 
Wanneer je een slideshow van je foto's maakt, en op DVD/CD wilt zetten, zal je deze idd moeten encoden tot een "film"
Het vob bestand wat Magix heeft aangemaakt zal samen met de overgangen/tekst/muziek worden omgezet naar een VIDEO_TS bestand.

Dit is dus idd noodzakelijk.

Wat betreft je beeldverhouding moet je hier dus ook rekening houden mbt de resolutie van je foto.
Voordat je de foto's verwerkt in Magix zal je ze 1 voor 1 moeten resizen naar de juiste resolutie. Anders krijg je vervormde foto's.
Ik meen dat 720*576 de juiste resolutie is voor een 4:3 beeldformaat.
Zo voorkom je ook dat er ongewild stukken van je foto's wegvallen.

Ik heb Rezise Pictures op de computer staan. Daar kan ik de foto's kleiner of groter mee makne 640x 480, 800x 600 of 1024 x 768
Maar dat zal je wel niet bedoelen. Ik denk dat het voor mij te ingewikkeld wordt
Ik heb nog nooit gehoord van 720*576, maar ik blijf in om wat te leren
 
Als je de standaard versie hebt van foto op cd kun je alleen werken in 4:3, als je de PLUS-versie hebt kun je wel in 16:9 werken. Maar ook al heb je de PLUS-versie en je maakt de foto's verticaal dan blijf je zwarte balken aan de zijkant van je beeld houden. Of je moet de foto's "bijknippen" in het bijgeleverde fotoprogrogramma Magix Foto Clinic. Als je de standaard versie hebt kun je die kosteloos downloaden via www.magix.nl
 
Als je de standaard versie hebt van foto op cd kun je alleen werken in 4:3, als je de PLUS-versie hebt kun je wel in 16:9 werken. Maar ook al heb je de PLUS-versie en je maakt de foto's verticaal dan blijf je zwarte balken aan de zijkant van je beeld houden. Of je moet de foto's "bijknippen" in het bijgeleverde fotoprogrogramma Magix Foto Clinic. Als je de standaard versie hebt kun je die kosteloos downloaden via www.magix.nl

Ik zag in het menu van mijn fototoestel bij Aspect Radio 4:3 staan
Ik ben gestopt met de fotofilm omdat tijdens het branden ik tot drie keer toe de melding heb gekregen: "Interne fout tijdens de bewerking" Brandproces mislukt.
 
Ik zag in het menu van mijn fototoestel bij Aspect Radio 4:3 staan
Ik ben gestopt met de fotofilm omdat tijdens het branden ik tot drie keer toe de melding heb gekregen: "Interne fout tijdens de bewerking" Brandproces mislukt.

Ik heb me opgegeven voor een workshop Magix foto op CD in Losser.
En wie weet ben ik daarna volleerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan