Printer op pc met xp aansturen via laptop met vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laevid

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2006
Berichten
22
Hallo,

Sinds kort heb ik een laptop met vista. Verder heb ik een pc met xp. Het netwerk opbouwen verliep goed. Bestanden delen lukt beide kanten op. Alleen toen ik vanuit mijn laptop een printopdracht wilde sturen naar de printer (die dus aangesloten is op de pc met xp) ging het mis. Er wordt contact gemaakt, de lichtjes van de printer gaan in beweging er staat iets in de wachtrij, maar dan verdwijnt die opdracht ineens. De printer gaat weer op de "slaapstand" en er is dus niets afgedrukt.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn en wie heeft hiervoor een mogelijke oplossing?

alvast bedankt,

Laevid
p.s. ik hoop dat dit forum het juiste is? Kwam naar mijn gevoel het dichtste in de buurt.
 
Hoi !

Heb je in Vista de printer toegevoegd ?

Zo ja, testpagina afgedrukt ?

Kun je in Vista de printer zien in het Netwerkcentrum ?

Lukte dat ?

Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
je moet ook vista drivers instaleren anders kan vista niet met de printer omgaan.


ga naar eigenschappen->sharing(delen)->addition drivers(drivers)->daar staan helaas alleen de aude besturingsysteemen bij mij teminste.

sorry voor het engels dee dit op een engelstalige pc

Moet je even kijken op microsoft ofzo kijken of ze er een tooltje voor hebben
 
Laatst bewerkt:
Moet ik die drivers op de nieuwe (waarvandaan ik hem wel "besturen") of de oude pc installeren (Waar dus de printer op aangesloten staat)?
 
mij lijkt dan om op de laptop te instaleren en dan opnieuw uit proberen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan