Codec problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Natashja

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
Berichten
5
Heey allemaal,
Ik heb zoals de meesten hier problemen met de codecs op mijn pc.

Ik moet voor een opdracht een film maken, ik kreeg het materiaal van een mod. bestand. Aangezien mijn pc niet meer doet, moet ik nu werken met WMM.. Tja je moet wat.

Maar aangezien deze pc geen mod bestanden herkent moest ik deze eerst omzetten, dit heb ik gedaan naar een mpg bestand.
Maar nu komt dus mijn probleem hij geeft telkens een foutmelding met betrekking tot codecs.. pfff eindeloos gebeuren lijkt het wel..
Heb al een aantal codec programma's gedownload maar ja het werkt nog steeds niet..
Defilerpack, en nog een ander maar die werkt helemaal niet kreeg ik alleen maar meer problemen mee..

Heeft iemand anders nog een optie??

Greetz Natashja
 
download k-lite codec pack, hier zijn bijna alle codecs in te vinden.
of zoek naar een ander vergelijkbaar programma met WMM.
 
Heey dankjewel:D, Ik kan het nu openen in WMM.. Maar heb nog steeds problemen..
Heb namelijk alleen maar geluid, geen beeld..

Weet iemand toevallig welke codec daar voor nodig is.. want het geeft opzich geen foutmeldingen meer.

Greetz Natashja
 
Na de omzetting van het mod-bestand had je een mpg-bestand.
Kun je dat in bijvoorbeeld Windows Media Player 11 (of in een andere mediaplayer) wel met geluid en beeld afspelen?
 
Heey boeing-737,

In mediaplayer zijn er geen enkele problemen alleen in wmm.
 
Effe een update van het probleem,
Het probleem is dat WMM de bestanden op de audio balk zet, ik kan ze niet op de video balk zetten.. Dit probleem heb ik nog nooit gehad..
In WMP heb ik geen enkel probleem om de film te bekijken maar wel in WMM kan alleen dan de audio luisteren..
 
Kan het zijn dat je bij het importeren ergens een verkeerd vinkje, of op de verkeerde plaats een vinkje hebt gezet? Ga in WMM om te beginnen eens naar Extra, Opties, het tabblad Comptabiliteit. Haal de vinkjes weg voor de decoders/encoders van "derden", bijvoorbeeld Nero en Cyberlink. Laat de vinkjes staan voor de Windows- en Microsoftregels (ook voor {heel lang getal} vinkje laten staan). Maar ook voor AC3 Filter en Xvid- en of DivX-codecs.
Voor je nu het mpg-bestand opnieuw gaat importeren, lees dan in het Help-bestand wat er staat bij "Windows Moviemaker gebruiken" en dan "Bestaande digitale mediabestanden importeren" en dan eerst "Videobestanden importeren en clips detecteren". Je moet een film monteren begrijp ik, dan heb je aan die laatste optie - clips - misschien veel gemak.

Kijk eventueel ook naar "Een bestaand digitaal mediabestand importeren", iets hoger op die plek in het Help-bestand.
 
Laatst bewerkt:
Foute codec

Hallo,

Ik dacht dat ik met hetzelfde probleem zat.
Ik heb echter alles geprobeerd wat hier op de pagina vermeld staat,
maar niets helpt.
Ik ben niet zo'n computer technicus, maar ik wou gewoon eens een filmpje maken in Windows Movie Maker.
In dit filmpje wou ik verschillende filmpjes aan elkaar plakken.
De filmpjes die ik bij elkaar wilde voegen zijn avi bestanden.
Deze wil Windows Movie Maker niet openen.
Wat kan ik daar aan doen?

dit is de foutmelding die ik altijd krijg:

Het bestand C:\Documents and Settings\MARLIEZERD!\Mijn documenten\filmpje\CIMG5575MOV.avi kan niet worden geïmporteerd omdat de codec die is vereist voor het afspelen van het bestand niet op de computer is geïnstalleerd. Als u al hebt geprobeerd om de codec te downloaden en te installeren, sluit u Windows Movie Maker, start u het programma opnieuw en probeert u vervolgens het bestand nogmaals te importeren.
 
Hallo,

Ik dacht dat ik met hetzelfde probleem zat.
Ik heb echter alles geprobeerd wat hier op de pagina vermeld staat,
maar niets helpt.
Ik ben niet zo'n computer technicus, maar ik wou gewoon eens een filmpje maken in Windows Movie Maker.
In dit filmpje wou ik verschillende filmpjes aan elkaar plakken.
De filmpjes die ik bij elkaar wilde voegen zijn avi bestanden.
Deze wil Windows Movie Maker niet openen.
Wat kan ik daar aan doen?

dit is de foutmelding die ik altijd krijg:

Het bestand C:\Documents and Settings\MARLIEZERD!\Mijn documenten\filmpje\CIMG5575MOV.avi kan niet worden geïmporteerd omdat de codec die is vereist voor het afspelen van het bestand niet op de computer is geïnstalleerd. Als u al hebt geprobeerd om de codec te downloaden en te installeren, sluit u Windows Movie Maker, start u het programma opnieuw en probeert u vervolgens het bestand nogmaals te importeren.

je zou ook K-lite moetten downloaden. Deze heeft alle soorten codecen ter beschikking, en zal dit bestand zonder twijfel kunnen afspelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan