beeld van pc1 naar pc2

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
552
Ik heb 2 comp. Ik weet dat er een mogelijkheid is om een programma te instaleren zodat je op pc1 kan kijken wat er op pc2 gebeurd.Ik heb het vroeger gehad maar weet de naam niet meer.Als je dan op pc2 iets deed kon je gewoon op pc1 volgen wat er gebeurde en zelfs eventueel tekst intypen vanop pc1 Ik dacht dat het remotecontrole ofzo noemde.Ik wil dit opnieuw instaleren maar er zou iemand moeten uitleggen hoe dit precies werkt.alvast bedankt aan hen die mij helpen kunnen.
 
Radmin [remote administrator] kan dit.... je neemt als het ware de PC van de ander over...... [bedoelt om op afstand te repareren...]
 
Ik heb ondertussen het prog teamvieuer gevonden en daar kan ik het ook mee.probleem is dat je telkens een wachtwoord moet invullen om een sessie te starten om in de andere pc te kunnen kijken.Kan dit met jou prog zonder wachtwoord?Het moet namelijk dienen om een soort controle uit te voeren wat de kids doen op hun pc zonder dat ze weten dat de ouders meekijken.Onze kids durven volgens ons dingen doen die ze beter laten en daarom willen we een oogje in het zeil houden.
 
Installeer anders eens tightvnc, en zorg ervoor dat het icoontje van de TightVNC-service verborgen altijd wordt verborgen (zodat de kids aan het icoontje niet zien dat je meekijkt ;) ) Stel 2 wachtwoorden in: 1 om in TightVNC in alleen mee te kijken en een andere als je ook wilt ingrijpen.
Ben je in 'ingrijpen' mode verbonden, sluit de TightVNC-viewer dan wel via Taakbeheer ([Ctrl][Shift][Esc]) af, of zorg ervoor dat het bewegen van je muis niet in hun scherm zich afspeelt, anders hebben ze weer in de gaten dat je meekijkt.

Zover ik me kan herinneren kun je daarbij ook aangeven dat geen wachtwoord nodig is. Overigens: als je wél een wachtwoord instelt in Tightvnc zien de kids niet dat je die invult of zo, dat gaat nl. buiten hun gezichtsveld om.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het prog al geinstaleerd op mijn pc maar begrijp er niets van.ik bekom een kaderdje waar ik een vcn server moet invullen maar das chinees voor mij.wie kan me helpen dit prog op een goede manier te instaleren?alvast bedankt
 
Ik heb de uitleg over het prog gelezen en ik begrijp het ongeveer.probleem is dat je telkens het ip adres van de pc's moet invoeren en in Belgie veranderd dat telkens je de pc opstart.Mijn vraag is of er geen prog bestaat dat hetzelfde doet zonder over internet te gaan.Mijn pc's zijn verbonden met elkaar door een croskabel.Ik kan dus via mijn netwerk alle mappen etc delen alsook de printer.Wat ik nu wil is dat ik gewoon de activiteiten van pc2 kan volgen op de monitor van pc1. Met het prog teamviewer gaat het zeer gemakkelijk maar ik moet dus telkens de kans krijgen om het prog op de pc van de kids te starten en de gegevens (id en wachtwoord)invullen op mijn pc
 
Je moet op je eigen pc (als je Internet Connection Sharing gebruikt via je crosskabel) een ip-adres gekregen hebben in de 192.168.0.x reeks (bron).

Stel dat je eigen pc 192.168.0.20 gekregen heeft, dan heeft de kids-pc 192.168.0.1. Je zou dan zou je via verbinden naar 192.168.0.1 via TightVNC verbinding moeten krijgen, vooropgesteld dat je op de kids-pc poort 5900 TCP in de firewall toegelaten hebt op de netwerkkaart met ip-adres 192.168.0.1.

Je hoeft dan dus niet over Internet te verbinden, maar via het 'lokale netwerk' (192.168.0.x). Bovendien zal het ip-adres van de kids-pc als het goed is steeds hetzelfde ip-adres hebben op je lokale netwerk (192.168.0.1 dus).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
dnties je hebt mij al flink geholpen.Tot op hede toe is alles gelukt maar het enige wat ik nog niet gevonden heb is hoe ik er moet voor zorgen dat het prog automatisch word opgestart op de pc van de kids zodat ik niet telkens zelf bij hen het prog moet opstarten.Het moet toch mogelijk zijn dit aan het startmenu vast te maken en eventueel ook het icoon rechts naast de clock onzichtbaar te maken.weet jij soms hoe ik dit voor elkaar krijg?
 
Bij de installatie van TightVNC wordt gevraagd of je het als een 'service' wilt installeren.
Start je de service (via Start -> Uitvoeren -> services.msc), dan wordt direct gevraagd welke wachtwoorden je wilt gebruiken. Omdat het een service is, wordt het automatisch bij het opstarten van de pc meegestart (als je de TightVNCservice in services.msc op Automatisch gezet hebt, qua opstarttype).

Zorg er eerst voor dat de service draait op de kids-pc. Het verbergen van het bijbehorende icoontje doe je d.m.v. het rechtsklikken op de Start-knop, en daar te kiezen voor Eigenschappen. Klik op het tabblad Taakbalk. Daar aanvinken: Niet-actieve pictogrammen opruimen, waar je direct met het knopje Aanpassen (staat naast het vinkje) het TightVNC icoontje op Altijd verbergen kunt zetten.

Succes,

Tijs.
 
dnties.al wat je tot nu toe verteld hebt is perfect gelukt.Het enige wat ik nu nog vervelend vind is het volgende.Het prog word automatisch mee opgestart en het icoon naast de klok heb ik zoals jij het uitlegd op altijd verbergen gezet.Nu zie ik echter dat je op het pijltje dat naast de icoontjes aan de rechterkant klikt,dat het icoon dan wel getoond word.Is hier volgens jou nog iets aan te doen?verder ben ik heel tevreden over het resultaat tot nu toe.
 
[...]Nu zie ik echter dat je op het pijltje dat naast de icoontjes aan de rechterkant klikt,dat het icoon dan wel getoond word.Is hier volgens jou nog iets aan te doen?verder ben ik heel tevreden over het resultaat tot nu toe.

Nee, hier is niets aan te doen. Als het zgn. Chevron-tekentje (='pijltje') wordt gedrukt dan verschijnt het icoontje alsnog.

Tijs.
 
Ik ben tevreden met het resultaat.Ook hebben we een tof gesprek gehad met de kids en zijn de problemen uitgepraat en zo goed mogelijk opgelost.Bedankt aan diegene die ons hierbij geholpen hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan