VirtualDub: Variable Bitrate Audio detected (VBR) bij ondertitelen .AVI bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Julian16

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Berichten
189
Hallo,

Ik heb een 700mb AVI bestand gedownload van het net en ik wil er graag ondertiteling onderzetten, om het daarna te converteren naar DVD om het vervolgens te branden. Ik heb hier al ervaring mee en al een aantal films ondertiteld, maar de laatse tijd krijg ik foutmeldingen als ik een avi bestand open. Dit gebeurt niet bij alle bestanden.

Zodra ik de film open in VirtualDub krijg ik de volgende foutmelding:

AVI: Variable bitrate (VBR) audio detected. VBR audio in AVI is
non-standard and you may encounter sync errors up to 42411ms when
attempting to extract WAV files or processing the audio in Direct Stream
Copy mode. Full Processing mode is recommended to decompress or recompress
the audio. (bitrate: 112.4 ± 15.0 kbps)


Ik heb een aantal uren getroubleshoot, en ik ben er onder andere achter gekomen dat VBR-audio niet past bij AVI bestanden en er eigenlijk ook niet in zou moeten zitten. Verder heb ik gelezen dat ik met VirtualDub de audio van het bestandje moet converteren naar .WAV om het daarna via Audio > WAV audio in te laden. Zodra ik dit heb gedaan, krijg ik geen foutmelding meer. Maar zodra ik op 'play' druk gebeuren er 2 dingen. Of VirtualDub crasht en ik moet het afsluiten. Of het bestandje speelt af, maar zonder beeld! Dus ik hoor dan alleen geluid.

Ik heb de manieren beschreven op de volgende fora al geprobeerd, zonder resultaat:

http://forum.videohelp.com/topic319816.html

Deze foutmelding krijg ik overigens alleen als ik oude films in VD wil laden.

Ik gebruik Windows Vista Home Premium. Ik heb VirtualDub én VirtualDubMod gebruikt, maar beiden crashen als ik het wel afspelen.

Wie o wie weet hier een oplossing voor? Ik zou graag deze films eindelijk eens willen bekijken.

Mvg,

Julian.
 
Hallo Julian16,

Ik heb er ook niet zoveel verstand van maar bij de laatste film had ik dit ook.
Ik heb toen de film opnieuw opgeslagen als avi
Het geluid als full processing mode en video als direct stream copy.
Daarna heb ik de melding niet meer gezien en werd het bestand iets groter.
De film heb ik met ConvertXtoDVD omgezet met de ondertiteling erbij naar DVD.
Ik hoop dat je wat aan de gegevens heb.

Suc6,
Wim
 
Hallo Julian16,

Ik heb er ook niet zoveel verstand van maar bij de laatste film had ik dit ook.
Ik heb toen de film opnieuw opgeslagen als avi
Het geluid als full processing mode en video als direct stream copy.
Daarna heb ik de melding niet meer gezien en werd het bestand iets groter.
De film heb ik met ConvertXtoDVD omgezet met de ondertiteling erbij naar DVD.
Ik hoop dat je wat aan de gegevens heb.

Suc6,
Wim


Opnieuw opslaan als AVI, bedoel je via Windows media player? Want als ik dat in VirtualDub doe crasht ie.

EDIT: Als ik de video/audio aanpas werkt het wel, hij is nu aan het opslaan, hardstikke bedankt voor je reply. Volgens mij zou dit best wel eens kunnen werken. Ik zal straks even posten of het gelukt is.

mvg,

Julian.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Julian16,

Ik had dat ook met Virtualdub gedaan en bij mij werkte het.

Suc6,
Wim
 
Hallo Julian16,

Ik had dat ook met Virtualdub gedaan en bij mij werkte het.

Suc6,
Wim

Het bestandje is nu 2,06 GB en als ik hem nu open, krijg ik geen foutmelding. Maar ik krijg alleen geen beeld, dit zou kunnen door een missende codec maar ik kan het bestand wel openen in Windows Media Player waar ik wel beeld krijg. Enig idee hoe dit komt ?
 
Hallo Julian16,

Nee ik heb daar geen idee van. Ik gebruik Virtualdub alleen om 2 cd aan elkaar te koppelen.
Soms is de film in 2 stukken gemaakt en zo te downloaden.
Vandaar dat ik er bij schreef dat ik het naar DVD omzet met ConvertXtoDVD.

Misschien dat iemand anders daar de oorzaak van weet.

Ik wens je veel suc6 en hoopt dat je er achter komt.

Mvg. Wim
 
Julian16,

Staat in Virtualdub bij options F9 en of F10 wel aangevinkt?
Of is dat niet de oorzaak?

Mvg, Wim
 
Ja. En btw, als ik in VD de film open en direct stream copy + full processing mode aanzet kan ik geen ondertitels laden. En als nadat ik op play heb gedrukt en op iets anders klik, maakt niet uit wat, crasht VD. Ik ga het nu eens proberen met VirtualDubMod.
 
Julian16,

Ik heb geen idee wat er fout gaat bij je.
Zelf heb ik nooit last gehad met Virtualdub,
Om de ondertitels er bij te zetten, gebruik ik ConvertXtoDVD en dit programma maakt er dan een DVD van.

Suc6,
Wim
 
Hoe zet jij er dan ondertitels bij via ConvertXtoDvd? Ik zet er nl. ondertitels onder met VirtualDub, Waarna ik het converteer met ConvertXtoDVD en dan branden. Dus dat kan ook met CXTDvd..
 
Heb even gegoogled, en dat kan dus gewoon. Stom stom stom, had me vele uurtjes kunnen besparen. Heel erg dank voor je hulp :)
 
Hallo Julian16,

Sorry dat ik zo laat reageer maar had even wat anders te doen.
Als je zorgt dat de ondertitel de zelfde naam heeft en in de zelfde map staat als de film dan pakt hij die automatisch.
Ik wist niet dat je de ondertitel met VirtualDub er onder kunt zetten, zo zie je maar we kunnen van elkaar nog wat leren.
Goed dat er een forum zoals Helpmij is om zulke dingen uit te wisselen.

Verder veel suc6 met het converteren.

Mvg. Wim
 
Ik heb het dezelfde naam gegeven, dus dat zit wel snor :). Maar ik heb het als Extern ondertitel gedaan, en niet intern. Maakt dat uit? Er staat "1 ondertiteling kanaal: 0 intern, 1 extern".
 
Hallo Julian16,

Niet dat ik weet, ik kijk daar eigenlijk nooit naar, misschien betekend het dat je wel of niet kunt kiezen of de ondertitel word weer gegeven.
Hier onder vind je een link met daar in de uitleg hoe te handelen, misschien staat er daar wat over.
Het gaat over VirtualDub en ConvertXtoDVD

http://bittorrent.maxcim.nl/convertxtodvd.php


Mvg.
Wim
 
Nou, Ik heb nu weer een nieuw (vreemd) probleem erbij :mad: Als de conversatie bij ongeveer 15% is, valt mijn laptop zonder enige reden uit. 'T lijkt alsof ie op volle toeren draait, de ventilatoren maken een hoop lawaai en opeens word het beeld zwart waarna mijn laptop uitvalt.

:mad:

Zou te maken kunnen hebben met het bestandje. Maar dit is wel zeer raar, en zeeeer irritant..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan