Geen geavanceerde opties

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieterboolen

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Berichten
35
Als ik op mijn pc naar netwerken ga en dan mijn lan netwerk egenschappen open
danheb ik geen tab bovenin met geavanceerd erop.
Ik kan dus niet aanvinken om mijn netwerk te delen.
Hoe kan dit?
Ik draai win xp.
 
Je melding is enigszins vaag.

Als je bedoelt om Internet te delen, dan werkt dat alleen als je 2 of meer (inbel/adsl/lan) verbindingen hebt staan in Netwerkverbindingen (Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl).
Met slechts 1 netwerkverbinding krijg je normaal gesproken wel het tabblad Geavanceerd, maar daar gaat het alleen over de Windows Firewall.
Heb je wél 2 of meer verbindingen staan, kijk dan na of de Windows Firewall/ICS service uitstaat. Start -> Uitvoeren -> services.msc
Kijk bij "Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)". Die moet ingeschakeld zijn.
Wil je verder niet de Windows Firewall gebruiken, terwijl de bovengenoemde service wel aanstaat, dan even het Firewall gedeelte uitschakelen in Start -> Uitvoeren -> firewall.cpl

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 netwerk kaarten erin.
En die wat met me innet modem is verbonden wil ik delen met de kaart waar me xbox op zit.
Maar ik kan hem dus niet delen omdat de tab geavanceerd er nietis.
 
1. Staan beide netwerkverbindingen ingeschakeld in Netwerkverbindingen?
2. Heb je die "Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)" service al gestart?

Tijs.
 
Het is precies 1 service, dus niet 2. Zie bijlage.

Je zegt dat die service aanstaat.
Heb je wel administrator rechten op je pc?
(Start -> Uitvoeren -> cmd /k net localgroup administrators).
Staat je inlognaam daarbij?

EDIT: Kijk ook hier voor enkele andere services die relevant kunnen zijn + wat dll's die wellicht geregistreerd moeten worden d.m.v. regsvr32.exe.
Als dat allemaal niet helpt, zorg ervoor dat je de drivers beschikbaar hebt van je 2 netwerkkaarten, en verwijder ze dan uit Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc). Start daarna de computer opnieuw op.

Let ook op dat je op de netwerkkaart die je wilt gebruiken voor de verbinding met de XBOX bij Internet-protocol (TCP/IP) Automatisch een ip-adres verkrijgen aan hebt staan en ook Automatisch een DNS server adres verkrijgen aan hebt staan.

Mocht dit allemaal niet helpen, toon ons een schermafdruk van wat Netwerkverbindingen (Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl) je laat zien. Hoe je een schermafdruk kunt maken staat in mijn 'handtekening'.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • WF_ICS_Service.JPG
    WF_ICS_Service.JPG
    29,6 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Ik heb er zojuist nog enkele dingen bijgeklopt. Graag nog een keer de nieuwe versie van mijn laatste posting doornemen, en kijken wat de verschillende geboden opties opleveren en dat terugmelden.

Tijs.
 
Alvast nog wat dingen die je na moet kijken:

Start -> Uitvoeren -> appwiz.cpl
Klik op Windows onderdelen toevoegen en verwijderen
Zie bijlage wat aangevinkt moet staan.

Kom je er dan nog niet uit, volg dan de 2de link hieronder: Configureer je netwerk-instellingen opnieuw d.m.v. Start -> Uitvoeren -> netsetup.exe
Je kunt dan ergens in het proces aangeven welke 2de netwerkkaart gebruik mag maken van (de netwerkkaart van) je Internet-verbinding (die je ergens eerder in het proces hebt aangeduid).

Nog wat links (veelal in het Engels):
http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp_ics/
http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp_ics/serverwiz.htm

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • ICS_XP.JPG
    ICS_XP.JPG
    88,4 KB · Weergaven: 45
Ik zie wel het tabblad Advanced staan. Wat staat daar dan?

Tijs.
 
JA die foto is van een site lol.
daar staat idd advance.
Maar bij mij op de pc staat dat tab blad er niet.

Dus wie weet waar dat aan kan liggen.
Als ik dat tabblad krijg dan kan ik ook verbinding delen inschakelen.
 
Ik heb je genoeg tips gegeven om uit te proberen, dus we horen het wel.

Post in ieder geval ook de informatie over de 2 netwerkkaarten die je momeneel geïnstalleerd hebt staan (merk & type).
Geef ons ook een schermafdruk van hoe het vak Netwerkverbindingen er nu uitziet (dus niet per netwerkkaart, maar gewoon dat wat je krijgt als je Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl doet).
Zie in mijn bijlage dat je dan de [Alt][PrtScn] toetscombinatie moet gebruiken om de inhoud van dat Netwerkverbindingen venster op het klembord te krijgen, waarna je die kunt plakken in Paint etc.

Tijs.
 
Ok sorry ben nu op stage op me laptop dus vanavond als ik thuis ben ga ik eens aan de slag.
Bedankt voor je tips moet toch wel iets tussenzitten dat werkt.
Als het neit zo is dan ben ik er gauw klaar mee dan word het een format c en windows opnieuw erop...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan