Oude videobanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morelius

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Berichten
11
Hallo,

x Jaren geleden een handycam aangeschaft Digital Handycam Sony met DV In/Out (dcr-trv240E pal), één van mijn betere aankopen.
Ik heb toch nog enkele opnames op videobanden staan die ik niet opgenomen had.
Mijn probleem:
Kan ik die videobanden op mijn Camcorder krijgen om ze dan te bewerken via de computer.
Beelden krijgen op de tv vanaf mijn camcorder is geen probleem naar pc ook. Maar het lukt mij maar niet de beelden van mijn tv komende van de video op mijn camcorder te krijgen.

Weet er iemand raad, ik zou het super vinden want het zijn de allereerste beelden van onze eerste klein gasten, echobeelden, beelden in moederhuis, enz... :love:

Thx :thumb:

M
 
hallo
ik weet niet of je er iets aan hebt en of je belg of nl-er bent maar
vandaag verkopen ze in aldi een set om een videorecorder aan te sluiten op je pc
dus kan je videobanden rechtstreeks importeren in je pc
grtz
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb het gezien maar als het kan zonder zoveel beter. Het zijn maar twee banden dan vind ik jammer om die aankoop te moeten doen. (neen ik ben geen Nederlnder)

M
 
Je sluit nu waarschijnlijk de camcorder aan op de TV en laat vervolgens de videoband afspelen. Hoogstwaarschijnlijk is de aansluiting op de TV geen uitgang (maar alleen ingang).
Je zal dus de camcorder direct moeten aansluiten op de videorecorder (eventueel met een verloop van Scart naar de aansluiting van je camcorder.)
 
Heb ik ook al geprobeerd met een S/out kabel rechtstreeks vanuit de videorecorder. Maar 't lukt ook niet ??
 
Je hebt dv in en uit? Dat is mooi. Heb je ook S-video-in of Composite in op de camera? Dat is veel belangrijker. Dan kun je de VHS speler aansluiten op de camera en de camera op de PC..staat ook in je handleiding van de camera...

Wel even zeker weten dat je ook inderdaad VCR in plaats van alleen PLAYER functie op je camera hebt...(staat op de keuzeknop...of in je handleiding natuurlijk)
 
Is er een verschil tussen s-video en s-video in ? Op de camera heb ik s-video audio-video dv in/out .
Natuurlijk ook de knop uit/Camera/Vcr.

Ik heb de handleiding er al bijgenomen maar is helemaal niet duidelijk daarom de vraag hier. Ik hoopte dat iemand het mij kon uitleggen n mensentaal

M
 
Je hebt er VCR op de knop staan? Dan goeie kans dat het ook S-Video In op zit...kijk maar eens goed in de handleiding hoe een en ander aan te sluiten.

VHS-speler uitgang op ---> S-video in SONYcamera I-link ---> firewire op PC...

De camera werkt nu als hardwarematige video capture device...
 
Dus 3 devices moeten aan elkaar gelinkt worden?

Als ik de video via s-video aan de camcorder link moet ik de beelden van de video niet op mijn display zien ?

M
 
Veel simpeler oplossing breng je videobanden naar iemand die een dvd-recorder heeft en laat ze opnemen.

Toch bedankt voor de hulp zelfs met de handleiding lukte het niet

Thx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan