Internet en Playstation 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

voord099

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Berichten
9
Ik heb thuis een netwerkje met daarin 2 routers, 3desktop, 2laptop en 1 Playstation3

Het is als volgt opgebouwd:
in de meterkast staat Router1 hierop zitten 2desktops bedraad aangesloten. Op Router1 zit ook Router2 aangesloten. En aan deze Router2 zit een desktop bedraad vast.
Router1 is tevens voor draadloos internet op de benedenverdieping en Router2 voor draadloos internet op 2e en 3e verdieping.

Instellingen Router1: Router2:
Local IP: 192.168.1.1 192.168.1.2
Subnet: 255.255.255.0 255.255.255.0
DHCP server: Enabled Disabled
Starting IP: 192.168.1.3 n.v.t.
Transmit RIP: RIP1 RIP1
Receive RIP: RIP1 RIP1

Dit lijken mij correct instellingen omdat alles al geruime tijd prima functioneert. Alleen nu is met de komst van de Playstation3 een probleem opgetreden. De 1e keer draadloos contact maken (via Router2) ging prima. Bij de volgende keer werd hij niet verbonden (IP Timeout) Ik heb vele dingen geprobeerd maar ik krijg hem niet meer verbonden totdat ik Router2 aan en uit zet. Dan verbind hij direct weer. Nu moet ik dus iedere keer nadat ik de playstation uit heb gezet en vervolgens weer aan, de router ook aan en uit zetten omdat de playstation anders een IP Timeout heeft.
Als in de playstation3 kijk naar de netwerkstatus staat er het volgende:
IP-adres: 169.254.130.146
subnetmasker: 255.255.0.0
Ik weet dat dit fout is. Maar dit gaat direct weer weg zodra ik de router aan/uit zet en dan staan er wel de goede instellingen. En dan is er ook een internetverbinding.

Nu is mijn vraag eigenlijk of dit ligt aan de netwerkinstellingen, de Router, of aan de Playstation3?
Met vriendelijke groet,
André
 
Waar het precies aan ligt kan ik je nog niet zeggen.. Het zou makkelijker zijn als ik wat instellingen kon testen..

Wat je kan proberen is (mits de router1 of router 2 dat aankan) een statisch ip toe te voegen aan de router die gekoppeld is aan het mac adres van de playstation3.
Zo zou de playstation altijd hetzelfde ip krijgen.

Ik weet niet of het gaat helpen, maar wie niet waagt wie niet wint. ;)
 
Laatst bewerkt:
Waar het precies aan ligt kan ik je nog niet zeggen.. Het zou makkelijker zijn als ik wat instellingen kon testen..

Wat je kan proberen is (mits de router1 of router 2 dat aankan) een statisch ip toe te voegen aan de router die gekoppeld is aan het mac adres van de playstation3.
Zo zou de playstation altijd hetzelfde ip krijgen.

Ik weet niet of het gaat helpen, maar wie niet waagt wie niet wint. ;)

Helaas, ik had dit al geprobeerd inderdaad. Maar deze optie wordt niet ondersteund door de router.
 
Wat voor type is router 2?

Router 2 is al een wat oudere. Het is een Sitecom WL-025 (met meest recente firmware) deze is nog uit de tijd dat ik een aparte router en modem had. Die had ik dus nog liggen, en omdat ik in mijn nieuwe huis een zeer slecht draadloze dekking had heb ik dat op die manier opgelost.

en als toevoeging router 1 ook maar.

Router 1 is een Linksys WAG200G (met meest recente firmware) dit is een gateway eigenlijk, een router en modem in één apparaat.
 
Kan je de sitecom in een bridge modus zetten?
Hiermee zou hij alleen een tussenstation zijn om verbinding te kunnen maken (zie het als een soort versterker). Als dat zo is zou je al het regelwerk qua ip adressen via de linksys laten lopen..

misschien dat het wat opleverd.. anders weet ik het zo snel ook niet...
Wat ik al zei.. het is vaak makkelijker na te gaan als je het kan testen,. maar dat wordt lastig ;)
 
Ja klopt, omdat er geen bridgemode op zit. Maar het regelwerk qua ip-adressen gebeurd nu ook via de Linksys, want bij deze staat als enige dhcp aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan