copieren dvd groter dan 120minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

komweb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Berichten
3
Hoi,

ik heb hier een dvd van een trouwfeest liggen en die zou voor enkele familieleden moeten gecopieerd worden.
Het grote probleem is dat deze dvd langer duurt dan 120minuten en dat die broter is dan 4.7GB
Hoe kan ik deze toch zonder problemen copieren zodat iedereen die hem wil hem kan hebben.

Alvast bedankt.
 
Welkom bij de Helpmij!

Gebruik het progje Shrink en maak 'm simpel passend. Klik

En hier de handleiding.
 
Laatst bewerkt:
't tooltje comprimeert de DVD net zoveel als nodig is om 'm passend te maken. Pas als de DVD bestanden 8 gig of zo zijn wordt de kwaliteit onaanvaardbaar na compressie. Tot zo ongeveer 6 gig als oorspronkelijke grootte, krijg je nog een goede DVD5.
 
En wat is er op tegen om een dual-layer dvd te gebruiken dan ? Want dat lijkt mij het gemakkelijkst.
 
Niets op tegen, kost alleen véél meer (in verhouding en zeer zeker als je 'm weg moet geven) dan een DVD5 en makkelijker? Niet echt veel verschil, een DVD met Shrink branden kost vrij weinig moeite.
 
Laatst bewerkt:
Die dual layer wat is dat eigelijk juist? (misschien een domme vraag maar ik wet het echt niet)
En kan je dat dan met alle branders branden en op alle dvdspelers afspelen? of moet je daar een aparte brander/lezer voor hebben?
 
Je DVD brander moet 't aan kunnen (maar de meeste kunnen dat aan) Dual layer is niets meer of minder dan de mogelijkheid om een schijfje met (zeg maar) dubbele capaciteit te branden. De dual layer schijfjes zijn in verhouding met de normale schijfjes schrikbarend duur.
Als je DVD bestanden niet groter zijn dan 5 tot maximaal 6 giga, heeft Shrink verreweg de voorkeur: topkwaliteit beeld tegen de prijs die jij betaalt voor een DVD5 schijfje.

Leesvoer over dual layer: Klik
 
Laatst bewerkt:
voor iets meer dan 18 euro (verzendkosten niet meegerekend), heb je er 25. Valt opzich wel mee. (inclusief verzendkosten zijn ze dus nog geen eens 1 euro per disc)
De kwaliteit blijft dan wel behouden, en zeker omdat het hier gaat om een (normaal gesproken) once in a lifetime gebeurtenis kun je het beter in 1x goed doen.
 
Ben het niet helemaal met je eens. De goedkoopste schijfjes zijn natuurlijk niet de beste, zeker niet voor een "lifetime gebeurtenis". Als de bronbestanden onder de 5,5 giga blijven ga je helemaal niets merken van de compressie van Shrink.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat volgens mij niet om de compressie,maar ook over de houdbaarheid van het schijfje.
Goedkoop is duurkoop.
Wat heb je tenslotte aan een dvd die er na een halfjaar al mee ophoud.
Zeker met zoiets als een trouwfeest zou ik er wat meer geld tegen aan gooien en een goede kwaliteit dvd kiezen.

Verbatim bijvoorbeeld
 
Tja, da's ongeveer precies ( ;) ) hetzelfde als wat ik schreef. Blijft over of je Shrink gaat gebruiken of dat je een relatief dure dual layer schijf koopt...............
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik meestal iets anders omdat shrink niet alles kan rippen.
maar ik ga wel altijd voor de dure dvd's
Ik heb dvd's die 8 jaar oud zijn en het nog steeds uitstekend doen
 
Klopt dat Shrink niet alles kan rippen, dat geldt voor fabrieks / films DVD's, maar bij eigen gemaakte DVD''s is de score m.i. 100%.
 
Ja die goedkope cd's van de Aldi zijn ook bagger volgens sommigen, alleen bij mij doen 4-5 jaar oude cd's het nog prima (behalve 1 maar dat was mijn eigen schuld).
Ik noemde het voorbeeld ook alleen maar om te laten zien, dat het niet heel duur hoeft te zijn. Verbatim is veel duurder, ik heb alleen nooit hard bewijs kunnen vinden dat ze ook echt beter zijn.
Maar goed dit begint een beetje te off-topic te worden.

Dus komweb, je hebt nu een aantal opties. En dan zul je de voor jou meest acceptabele moeten kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan