Ondertitels onder film zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
507
Ik krijg met VirtualDub de ondertitels er wel netjes onder maar ze komen wel over het beeld te staan ipv. in de zwarte onderbalk van de cinema film. Hoe kun je de ondertitels in zwarte onderbalk krijgen?
Note: Is VirtualDub het enige prog. waarmee je ondertitels in het beeld kunt graferen?

Waarom lopen somige ondertitels voor geen meter sync met het beeld (bv. garfield the movie) Ik heb al 10 .srt files geprobeert.

Weet iemand ook hoe je ondertitels als een aparte channel onder de film kunt zetten? (in/uit schakelbaar met de afstandbediening dus niet in het beeld verwerkt.

Oja, hoe worden die srt bestanden trouwens gemaakt gaat iemand dan soms die hele film kijken en zin voor zin vertalen?
 
Laatst bewerkt:
In de plugin in virtual dub kan je de positie van de subs instellen alsmede de lettertype en kleur etc.

Dat de subs niet synchroon lopen kan verschillende redenen hebben.
a - de subs van slechte kwaliteit zijn.
b - niet de goede versie tov de avi.
c - niet de juiste formaat hebben (pal/ntsc)

Je kan de subs het gemakkelijkst synchroon krijgen met het gratis programma subtitleworkshop.
 
In de plugin in virtual dub kan je de positie van de subs instellen alsmede de lettertype en kleur etc.
Zozo en waar dan?
Dit kan trouwens toch al met de srt to ssa converter?
[SmallIMG]http://img406.imageshack.us/img406/1593/virtualdubeo6.jpg[/SmallIMG]
Maar ik wil eigenlijk dit:
[SmallIMG]http://img406.imageshack.us/img406/6562/ditwb8.jpg[/SmallIMG]
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jasper,

Je wilt graag ondertitels toevoegen aan een film, hieronder beschrijf ik een manier waarmee de ondertitel in- en uitschakelbaar is.

Je moet het programma ConvertXtoDvd hebben.

Allereerst open je CxtoDvd en laad je je fim. Klik op het plusje naast je film (waarmee je een menuutje kunt uitschuifen). Dan klik je op ondertitelingskanaal, en op ondertitelelingskanaal toevoegen. Zoek je .srt ondertitel op en klik op openen. Nu heb je 1 ondertitelingskanaal toegevoegd. Vervolgens klik je op converteren, als het klaar is kun je een lege dvd in je brander stoppen en het brandproces start automatisch.

Als de ondertitel niet synchroon loopt, moet je eerst goed zoeken naar een andere. Als je er geen kunt vinden kun je beter een andere versie van de film downloaden. Je kunt de ondertitel ook rechtszetten met programma's, maar dat is erg moeilijk en kost veel moeite.

Mvg.

-J
 
Hoi Jasper,

Je wilt graag ondertitels toevoegen aan een film, hieronder beschrijf ik een manier waarmee de ondertitel in- en uitschakelbaar is.

Je moet het programma ConvertXtoDvd hebben.

Allereerst open je CxtoDvd en laad je je fim. Klik op het plusje naast je film (waarmee je een menuutje kunt uitschuifen). Dan klik je op ondertitelingskanaal, en op ondertitelelingskanaal toevoegen. Zoek je .srt ondertitel op en klik op openen. Nu heb je 1 ondertitelingskanaal toegevoegd. Vervolgens klik je op converteren, als het klaar is kun je een lege dvd in je brander stoppen en het brandproces start automatisch.

Als de ondertitel niet synchroon loopt, moet je eerst goed zoeken naar een andere. Als je er geen kunt vinden kun je beter een andere versie van de film downloaden. Je kunt de ondertitel ook rechtszetten met programma's, maar dat is erg moeilijk en kost veel moeite.

Mvg.

-J

Kun je dat proggie ook zo instellen dat de ondertitels standaard aanstaan.
 
Jazeker, dat doe je door te klikken op het kleine plusje naast je ondertiteling om het uit te klappen. Rechtsklik op je ondertitel en klik op 'Instellen als standaard ondertiteling'.
 
Jazeker, dat doe je door te klikken op het kleine plusje naast je ondertiteling om het uit te klappen. Rechtsklik op je ondertitel en klik op 'Instellen als standaard ondertiteling'.

Oja helemaal vergeten te vragen is dat proggie gratis?
En kun je ook zelf de kleur,grote en lettertype instellen?
 
Nee, bij de niet-geregistreerde versie krijg je volgens mij een watermerk in je video.

Ik gebruik een illegale versie van CxtoDvd, maar daar kan ik niet naar linken.

De kleur en grootte zijn gewoon standaard, met het programma Srt to SSA kun je de ondertitel bewerken

Met submagic trouwens ook.
 
Laatst bewerkt:
Nee, bij de niet-geregistreerde versie krijg je volgens mij een watermerk in je video.

Ik gebruik een illegale versie van CxtoDvd, maar daar kan ik niet naar linken.

De kleur en grootte zijn gewoon standaard, met het programma Srt to SSA kun je de ondertitel bewerken

Met submagic trouwens ook.

Werkt helemaal Oke alleen staan de subs nog wel steeds over het beeld heen.
Ook de mogelijkheid voor een goed Menu ontbreekt in CxtoDvd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan