[FRAPS] probleem :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0220

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Berichten
763
hallo,
ik heb 3 problemen met FRAPS,
als ik een videobestand wil opnemen gebeurt de volgende 3 dingen met het resultaat:

1. het bestand is te groot ( voor 5 minuten gameplay al over de GB's )
2. het geluid is heel zacht (hoofdvolume staat bij recorden vol open )
3. het geluid loopt niet goed, het geluid komt pas 5 seconden later ofzo

helpmij
 
Voor de laatste 2 heb ik geen antwoord,

maar dat je na 5 min al over de GB's zit, dat is 'normaal'. Dat heeft iedereen.
Misschien eens spelen met de qualiteitsopties.
 
mischien is het wel normaal, maar er zijn toch mensen op youtube die posten filmpjes vanuit fraps met all high van crysis,, dus dat klopt niet wat je zegt,, want op youtube mag je niet meer dan 100MB posten,
 
mischien is het wel normaal, maar er zijn toch mensen op youtube die posten filmpjes vanuit fraps met all high van crysis,, dus dat klopt niet wat je zegt,, want op youtube mag je niet meer dan 100MB posten,

FRAPS is altijd zo groot. Het wordt gewoon in AVI formaat (met aantal fps dat jij instelt) gedumpt op je harddisk. Je moet het gewoon naderhand converteren met bijvoorbeeld Windows moviemaker of TMPGencXpress naar een formaat dat minder ruimte inneemt (WMV).
 
Kom maar eens met wat gegevens.

Welke geluidsstroom probeer je op te nemen, wat zit er aan hardware in je computer?
 
C2D E4300 1.8Ghz
moederbord: ASUS P5L-VM 1394
videokaart: onboard Intel Media Graphics Accelerator 945G 128MB shared
1dvd station
1 harde schijf (Sata 300GB)
400Watt voeding A-open (a-merk)
2Gb werkgeheugen 667Mhz Pc5400 (2x1Gb)
 
Over welke game praten we eigenlijk, want crysis met die configuratie lijkt me niet te kloppen.

onboard video + onboard geluidskaart is niet echt een supercombinatie met FRAPS, het vergt nogal wat van je systeem.

Tips:
- game in lage resolutie
- game in laagste detail
- half size opnemen
- geluid niet synchroniseren
- harddisk van te voren defragmenteren
- opname-framerate verlagen

Daarnaast nog zorgen dat je zo min mogelijk andere dingen in windows draait.
- sluit ook de folder waar fraps naar wegschrijft uit van je virusscanner

Met dat systeem zal het echt "trial / error" worden om te kijken hoe het het beste loopt.

Probeer anders gamecam eens van www.planetgamecam.com die draait niet zo zwaar als FRAPS (gaat overigens wel ten koste van de kwaliteit) en je kan het eventueel direct naar WMV wegschrijven. Ook heeft gamecam de mogelijkheid tot "cached" recording, waarbij je dus achteraf kan beslissen of je het op wilt slaan of niet.
 
neeeeeeeeeee, met ALLE spellen is hetzelfde probleem (ik zeg neit dat ik crysis heb :S) ik nam alleen een VOORBEELD.
 
tja, FRAPS vergt behoorlijk wat van het systeem. Heb je Gamecam al geprobeerd?
 
Je zal toch ook wel eens antwoord kunnen geven op de paar vragen hierboven. Alleen maar roepen dat je systeem wel genoeg zou moeten zijn brengt dit nergens heen. :confused:

Wat heb je al geprobeerd van bovenstaande tips? Welke game gaat het om?

Als je echt plezier van fraps wilt hebben, zorg dan voor een goede aparte videokaart, een aparte geluidskaart en een RAID 0 opstelling voor je harddisk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan